تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
مدیرعامل بیمه سلامت :

کاهش هزینه‌های درمان مردم

محمدمهدی ناصحی گفت: ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان در دولت سیزدهم رنگ و بوی خاصی گرفته است و برنامه دولت کاهش هزینه‌های درمان مردم است.
کد خبر: ۷۱۶۱۲

به گزارش معاصر، «محمدمهدی ناصحی» روز چهارشنبه در نوزدهمین اجلاس مدیران بیمه سلامت کشور در هتل پارسیان کرمانشاه، ارائه خدمت به اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان جامعه را یکی از برنامه های اصلی دولت در حوزه سلامت دانست و افزود: سازمان بیمه سلامت کشور به دنبال کاهش مشکلات مردم در حوزه درمان است و می خواهیم مردم غیر از بیماری، مشکلات دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس مصمم به کاهش هزینه های درمان مردم هستند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل اهتمام در این بخش قدردانی کرد و گفت: آثار مثبت تلاش دولت و مجلس در حوزه کاهش هزینه های درمان مردم در کشور اکنون قابل لمس است.

رئیس سازمان بیمه سلامت در ادامه به تاکید رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروز امسال در مشهد در ارتباط با شاخص های بیمه سلامت اشاره کرد و آن را نقشه راه مسئولان این سازمان دانست و تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اقدامات بیمه سلامت را تایید کردند نشان می دهد که ما مسیر را درست طی کرده ایم اما در این راه همچنان نیازمند حمایت هستیم.

ناصحی در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت کشور اشاره کرد و گفت: راه اندازی این صندوق کمک فراوانی به کاهش هزینه های بیماران خاص و صعب العلاج کرده و برای ارائه عملکرد بهتر نیاز به اصلاح برخی از موارد دارد که در پی رفع مشکلات این صندوق هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیمه سلامت اکنون به بیش از ۳۲ میلیون نفر در کشور خدمات ارائه می دهد، گفت: ۸۰ درصد این افراد از اقشار مختلف جامعه و حتی اتباع خارجی هستند و به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه چتر وسیع بیمه سلامت بخش زیادی از مردم کشور را زیر پوشش قرار داده است، افزود: به دنبال عمق بخشی به خدمات و افزایش سطح کیفی آن هستیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت در ادامه سخنانش کسب ۱۰۰ درصد امتیازات شاخص های بهره وری و به دست آوردن رتبه در جشنواره شهید رجایی را مرهون زحمات همه کارکنان این سازمان در کشور دانست و تصریح کرد: کارهای جهادی و تلاش شبانه روزی پرسنل منجر به کسب این موفقیت شده است.

ناصحی یکی دیگر از موفقیت های سازمان بیمه سلامت را به سرانجام رساندن الکترونیکی کردن نسخه های درمانی دانست و گفت: بعد از ۱۸ سال این موضوع اجرایی شده و اکنون بیش از ۹۸ درصد پرداختی های حوزه سلامت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی تلاش برای انجام طرح پرونده الکترونیکی با هماهنگی و همراهی دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر طرح های اولویت دار سازمان بیمه سلامت دانست و افزود: با اجرای این طرح یک گنجینه ارزشمندی از اطلاعات سلامت مردم کشور به دست می آید که براساس آن می توانیم برنامه ریزهای لازم را در حوزه سلامت داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه پرداختی های سازمان بیمه سلامت اکنون به روز است، گفت: تمام مطالبات تا پایان تیرماه پرداخت شده و بدهکاری به هیچ مرکز طرف قراردادی نداریم.

رئیس سازمان بیمه سلامت در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اینکه نگاه ویژه ای به استان کرمانشاه داریم، گفت: در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج در استان اقدامات خوبی انجام شده و ما هم در این زمینه حمایت و کمک می کنیم.

ناصحی به نیازهای زیرساختی استان نیز اشاره کرد و افزود: براساس اولویت نیازمندی های اداره کل بیمه سلامت استان در زمینه ساخت ساختمان و فضاهای مورد نیاز را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز