تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
حماس:

جامعه بین‌المللی اسرائیل را به بازگشایی گذرگاه‌های غزه مجبور کند

درپی اقدام غیرانسانی اسرائیل و بستن گذرگاه‌های غزه و قطع آب و برق این باریکه، حماس در بیانیه‌ای خواستار اعمال فشار جامعه بین‌المللی و کشورهای عربی و اسلامی بر رژیم اشغالگر در راستای بازگشایی گذرگاه‌های غزه شد.
کد خبر: ۷۱۶۲۳

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری معاصر از شبکه المسیره، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: ما از کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود برای تامین مایحتاج نوار غزه عمل کنند.

جنبش حماس تاکید کرد: ما از امت عربی و اسلامی و جامعه جهانی می‌خواهیم که اشغالگران را ملزم به بازکردن گذرگاه‌ها و تامین نیازهای نوار غزه کنند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: از طرف‌های یاد شده می‌خواهیم که اجازه ندهند رژیم اشغالگر اراده خود را بر اراده امتی تحمیل کند که مردم فلسطین به نمایندگی از آنها از قدس اشغالی و مسجدالاقصی دفاع می‌کنند.

اسرائیل که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

5 روز از لحظه حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاپ حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی و افزون بر ۹۰۰ فلسطینی کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به ۱۰۵۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:۵ هزار و ۱۸۴ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز