تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
در حاشیه مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه»

تاکید وزیران نفت ایران و سوریه بر تقویت همکاری‌ها در حوزه انرژی

در حاشیه مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» در مسکو، وزیران نفت ایران و سوریه دیدار کردند و ضمن بررسی مسائل منطقه‌ای و تحولات بازار انرژی، بر تقویت همکاری‌ها در این عرصه تأکید کردند.
کد خبر: ۷۱۶۴۴

به گزارش خبرگزاری معاصر، جواد اوجی امروز (پنچشنبه، ۲۰ مهرماه) در دیدار با فراس قدور گفت:‌ گسترش روابط با سوریه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دولت آیت‌الله رئیسی است، از این رو، از توسعه مناسبات دوجانبه تهران – دمشق استقبال می‌کنیم. 

اوجی با اشاره به سفر اردیبهشت‌ ماه امسال سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به سوریه گفت: توافق‌ها بین دو کشور در این سفر را به شکل جدی پیگیری کرده‌ایم. 

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع منطقه گفت:‌ عملیات «طوفان الاقصی» برای همه غیرمنتظره بود و رژیم صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی آن را با وجود همه ادعاها، غافلگیر کرد و هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس را فروریخت.

اوجی با بیان اینکه ماهیت و وضع رژیم صهیونیستی در عملیات «طوفان الاقصی» برای جهان اسلام بیش از پیش آشکار شد، گفت:‌ مردم ایران ضمن اعلام حمایت از دفاع مردم فلسطین از حقوق پایمال شده آنان در هفت دهه گذشته، از حمله‌های ناجوانمردانه به غزه و تنگنای کنونی در این منطقه ناراحت هستند؛ باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی از آلام مردم فلسطین کاست. 

در این دیدار که با حضور سفیران ایران و سوریه در مسکو برگزار شد، قدور نیز بر اهمیت توسعه مناسبات با ایران در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و انرژی تأکید کرد. 

قدور با اشاره به تحولات فلسطین بر حمایت از مردم مظلوم این کشور به‌ویژه در مقطع کنونی تأکید کرد. 

اوجی که روز چهارشنبه (۱۹ مهرماه) در رأس هیئتی و بنا به دعوت رسمی الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به مسکو سفر کرده است،‌ در نخستین روز سفر خود در آیین گشایش مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» که با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور برگزار شد،‌ شرکت کرد. 

اوجی که ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه را هم به‌عهده دارد، در حاشیه این رویداد بین‌المللی با نواک به‌عنوان رئیس طرف روس این کمیسیون درباره توسعه مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

دیدار با الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم و بازدید از بعضی از مؤسسه‌های فعال در صنایع نفت و گاز روسیه از دیگر برنامه‌های وزیر نفت در نخستین روز سفر به مسکو بود. 

اوجی قرار است امروز در میزگرد تخصصی مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» در مسکو که با حضور برخی مقام‌های کشورهای شرکت کننده از جمله معاون نخست وزیر روسیه برگزار می‌شود، درباره وضع انرژی در آینده جهان سخنرانی کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز