تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت:

ایران ۹ میلیون دلار کاتالیست به روسیه صادر کرد/ مذاکره جدی درباره ایجاد قطب گازی

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به تحریم‌های روسیه گفت:‌ یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای تأمین صنایع نفت و گاز روسیه، در نیمه نخست ۱۴۰۲، حدود ۹ میلیون دلار انواع کاتالیست به این کشور صادر کرد.
کد خبر: ۷۱۶۵۰

به گزارش خبرگزاری معاصر، احمد اسدزاده بعدظهر امروز (پنجشنبه، ۲۰ مهرماه) در حاشیه مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه اعلام کرد:‌ ارزش صادرات کاتالیست‌ها به روسیه پارسال ۸ میلیون دلار بود که تبادلات امسال گویای روند رو به رشد صادرات این محصولات ایرانی به روسیه است.  

روسیه در مطالعات توسعه ۳ میدان نفتی ایران مشارکت می‌کند

وی با اشاره به مذاکرات جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه و برخی مدیران ارشد صنایع نفت و گاز روسیه گفت:‌ طرف‌ها در این مذاکرات درباره مشارکت روسیه در مطالعات توسعه سه میدان نفتی ایران تبادل‌نظر کردند.

مذاکرات جدی درباره قطب گازی

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: وزیر نفت در سفر به مسکو مذاکرات جدی با موضوع تبدیل ایران به قطب گازی انجام داد، این مذاکرات در حالی انجام شد که تبادل هیئت‌های کارشناسی دو کشور با هدف تحقق ایده ایجاد قطب گازی ادامه دارد.

روس‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

اسدزاده یادآور شد:‌ در سفر وزیر نفت به مسکو، درخواست‌هایی از شرکت‌های روس برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران دریافت کردیم که در حال پیگیری هستند.

وی با اشاره به ملاقات وزیر نفت و معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای طرف‌های ایرانی و روس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در مسکو، اظهار کرد:‌ در این دیدار، طرف‌ها درباره محورهای نشست آینده این کمیسیون که قرار است ماه آینده میلادی (آبان – آذر ۱۴۰۲) در تهران برگزار شود، تبادل‌نظر کردند.

بر اساس این گزارش، اوجی که روز چهارشنبه (19 مهرماه) در رأس هیئتی و بنا به دعوت رسمی معاون نخست‌وزیر روسیه به مسکو سفر کرده بود، ‌ در نخستین روز سفر خود در آیین گشایش مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» که با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور برگزار شد، ‌شرکت کرد.

وزیر نفت که ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه را به‌عهده دارد، در حاشیه این رویداد بین‌المللی با معاون نخست وزیر و رئیس طرف روس این کمیسیون درباره توسعه مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

دیدار با الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم و بازدید از بعضی از مؤسسه‌های فعال در صنایع نفت و گاز روسیه از دیگر برنامه‌های وزیر نفت در نخستین روز سفر به مسکو بود.

کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو و دیگر اعضای هیئت ایرانی، وزیر نفت را در این سفر همراهی می‌کردند، مذاکره با فراس قدور، وزیر نفت سوریه و حضور در نشست تخصصی مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه»، پایان بخش سفر دو روزه اوجی به مسکو بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز