تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
اصرار چین و اتحادیه اروپا:

فلسطین باید دولت مستقلی داشته باشد

به دلیل تنش و جنگ در نوار غزه، دیپلمات‌های چین و اتحادیه اروپا بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی تأکید کردند.
کد خبر: ۷۱۶۶۷

به گزارش خبرگزاری معاصر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در دیدار با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مسئله فلسطین هسته اصلی مشکلات در غرب آسیاست.

وی در این‌باره گفت: مشکل اصلی این است که استقرار دولت مستقل فلسطینی به مدت طولانی به تأخیر افتاده است.

جوزف بورل نیز تأکید کرد که راه‌حل «دو-دولتی» تنها راه پایدار برای حل این مشکل است و در ادامه افزود که جامعه جهانی باید سخت‌تر تلاش کند تا دولت مستقل فلسطینی تشکیل شود.

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کشتار مردم بی‌گناه در روزهای اخیر با محکومیت‌های مردمی در شهرهای مختلف جهان روبرو بوده است؛ دیروز نیز هزاران نفر از مردم ترکیه در شهر استانبول نیز شامگاه دوشنبه در اقدامی متفاوت با خودروها و موتورسیکلت‌های خود و با شعار «پیش به‌سوی فلسطین» جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در نشستی خبری اعلام کرد: با قدرت به حملات خود به زیرساخت‌های تروریست‌ها در همه مناطق غزه ادامه خواهیم داد. نیروهای هوایی ما تا کنون مواضع حماس را با شش هزار بمب به وزن تقریبی چهار هزار تن هدف قرار داده است. ما تا کنون به بیش از ۳۶۰۰ هدف از جمله مراکز فرماندهی، کنترل و زیرساخت‌های حماس حمله کرده‌ایم.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد شنبه تا شامگاه جمعه هفته اخیر، به هزار و ۹۰۰ تن از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش یافته است.

صبح روز شنبه نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز