تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه:

98درصد راه‌های سرپل‌ذهاب آسفالت است.

شاخص برخورداری راه‌های روستایی سرپل‌ذهاب ۹۸ درصد آسفالت است.2 درصد باقی مانده نیز در دست اقدام است تا شاهد انجام تعهد کامل دولت باشیم.
کد خبر: ۷۱۶۷۷

به گزارش معاصر، «فریبرز کرمی» در حاشیه‌ بازدید مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ای کشور از راه های استحفاظی حوزه سرپل ذهاب افزود: بازدید امروز در راستای بررسی اقدام های انجام شده در حوزه راه‌های روستایی و مواصلاتی شهرستان و پیگیری مشکلات انجام شد.

وی اظهار کرد: تمام راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت شده و این در ۱۰۰ سال‌گذشته بی سابقه بوده که مرهون تلاش ها و پیگیری های استاندار کرمانشاه، معاون وزیر وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم غرب کرمانشاه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز هم تعهدات حوزه راه‌ها رصد و برای انجام عملیات آسفالت باقی مانده راه ها برنامه‌ریزی کردیم، گفت: تلاش می شود در ادامه نیز مجوز لازم را برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار که در تعهد دولت نیست در حوزه ساخت و نگهداری اخذ کنیم.

مشاور پارلمانی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز گفت: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور سه مرحله بازدید از منطقه سرپل ذهاب داشت و دستوراتی قبلا برای آسفالت راه های این منطقه صادر کرده که امروز این بازدید در راستای بررسی اقدام های انجام شده وزیر در حوزه راه های منطقه صورت گرفت.

«برهان مرادی» با بیان اینکه بخش عمده ای از اقدامات انجام شده و قرار شد که دستور وزیر را پیگیری و بازدیدی از مجموعه راههایی که آسفالت شده نیز انجام شد، گفت: مشکل باقی مانده جاده‌ هایی که آسفالت نشده با تامین و جذب ۵۰ درصد طلب پیمانکار پروژه در هفته گذشته توسط نماینده مردم شهرستان از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حل شده و به زودی پیمانکار شروع به کار می کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در سه سال‌ گذشته بازدیدهایی از مناطق محروم شهرستان های غرب کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب توسط مسوولان ملی و استانی انجام شده که مشکلات ناشی از جنگ و زلزله در این منطقه زیاد بوده که بخشی از آن تا امروز مرتفع نشده است.

«شهریار حیدری» افزود: در این راستا هفته گذشته جلسه ای با معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشتیم و به همین منظور توسط مشاور وی میزان پیشرفت فیزیکی آسفالت راه های سرپل ذهاب ،سرقلعه و جگیران، دشت ذهاب و پشت تنگ ذهاب در این شهرستان به صورت میدانی بررسی شد.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته برابر ۳۰ سال در سه شهرستان غربی کرمانشاه روکش آسفالت انجام شده و کاری بی سابقه‌ای است، اضافه کرد: جاده مرزی از دشت ذهاب تا هوان و تپه کنعان در این شهرستان نیاز به احداث، اصلاح و آسفالت دارد که ۱۵ کیلومتر راه سرپل ذهاب به بازارچه مرزی تیله کوه را که قرار است در آینده بازگشایی شود و از نظر توسعه منطقه ضرورت دارد، کوتاه می کند.

حیدری افزود: همچنین روکش آسفالت بخش هایی از دشت ذهاب انجام شده که رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قول دادند چند کیلومتر باقی مانده روستاهای هوان نیز به زودی تکمیل شود و در آینده ای نزدیک بر اساس مجوز ماده ۲۳ برای راه های سه شهرستان سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به اسلام آباد غرب و قصرشیرین به ازگله نیز راه های مواصلاتی بهسازی شود.

وی گفت: مردم مرزنشین غرب کرمانشاه هشت سال جنگ را تحمل کردند و سال ها اسیر دشمن بودند و مقاومت کردند و امروز هم به عمران و آبادانی منطقه پرداختند از این رو نیازمند خدمات نظام در حوزه آب، راه و بهداشت و درمان هستند و خدمات نظام نیز قابل توجه هست و مردمانی قدرشناس هستند ولی مشکلات زیاد است و امیدواریم سال های آینده مشکلات شریانی مرتفع شود.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز