تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
گزارش تحلیلی :

احتمال افزایش تعرفه های پزشکی در سال جدید

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، پیش بینی افزایش تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۱۷۷۲

به گزارش معاصر، ایرج خسرونیا گفت: افزایش تعرفه باید متناسب با نرخ تورم در کشور باشد، در غیر این جامعه پزشکی دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به نرخ تورم که گفته می‌شود بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است، افزود: تعرفه‌های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ باید به همین میزان افزایش یابد تا جامعه پزشکی بتواند هزینه‌های مطب داری را تأمین کنند.

خسرونیا با انتقاد از عدم اصلاح تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، گفت: در همین رابطه جلساتی را با سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت داشتیم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: نرخ ویزیت بنده ۱۳۵ هزار تومان است، اما هزینه‌های مطب من ۲ برابر شده و همین موضوع می‌تواند محل اختلاف جامعه پزشکی با تصمیم گیران برای تعیین تعرفه‌ها باشد.

خسرونیا ادامه داد: وقتی بحث تعرفه‌ها می‌شود، روی کاغذ پیشنهادات خوبی آورده می‌شود، اما در عمل آنچه تصویب و ابلاغ می‌شود، خیلی تفاوت دارد.

وی افزود: افرادی برای تعرفه‌ها تصمیم می‌گیرند که اهل فن نیستند و به مسائل و مشکلات جامعه پزشکی اشراف ندارند، به طوری که همان پیشنهاد شورای عالی بیمه برای تعرفه‌های سال ۱۴۰۲ مورد موافقت قرار نگرفت.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز