تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری جامعه پزشکی کشور :

تجمع جامعه پزشکی کشور در میدان فلسطین در حمایت از مردم غزه

جامعه پزشکی کشور در حمایت از مردم غزه در تجمع روز چهارشنبه - ۲۶ مهر- در میدان فلسطین گرد هم می‌آیند.
کد خبر: ۷۱۷۸۸

به گزارش معاصر، در روزهای اخیر انتشار نامه هزار و پانصد نفر از اساتید و کنشگران جامعه پرستاری ایران به شورای بین المللی پرستاری بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و جهان عرب داشت.

در این ارتباط مجید احمدی، عضو شورای عالی و رییس کمیسیون حقوقی سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگویی اظهار داشت: ما در مواجهه با آرمان فلسطین در چند سطح نیازمند کنشگری هستیم؛ نخست در سطح دولت ها که پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت در طول چهار دهه گذشته، ایرانیان را به نماد همیشگی حمایت از مردم فلسطین در عرصه بین المللی مبدل نموده است.

وی افزود: در سازمان ملل و یا سازمان کنفرانس اسلامی یا حتی معاهدات نظیر جنبش عدم تعهد، ایران نقش اساسی در زنده نگه داشتن مسئله فلسطین علی رغم همه موانع داشته است.

احمدی با اشاره به حمایت‌های مردمی در ایران از ملت فلسطین، روز قدس را مصداق و نقطه عطف آن دانست و گفت: می‌توان گفت قاطبه مردم با همه تفاوتهای اجتماعی در موضوع فلسطین اشتراک نظر دارند .

وی با تاکید بر فضای کنشگری مدنی در حمایت از آرمان فلسطین افزود: مشروع ترین و تخصصی ترین کنش گری مدنی برای اعضا نظام سلامت از جمله جامعه بزرگ پرستاری ، کنشگری در قالب نهادهای صنفی ،حرفه ای و علمی سلامت پایه است و مسئولین این سمن ها و نهادها مهمترین نقش را در افول دادن یا ارتقا سطح گفتمانی آن دارند.

وی افزود: حمایت از آرمان فلسطین یکی از ظرفیت های کنش گری بین المللی برای سمن ها و نهادهای مردمی نظام سلامت از جمله سازمان نظام پرستاری است. بر خلاف نگاه های محدود و محافظه کارانه، این سرمایه اجتماعی خلق شده ناشی از این سطح کنشگری ، می‌تواند حرفه را نیز در دست یابی به مطالبات اولیه به شدت تقویت کند.

احمدی ادامه داد: نامه ۱۵۰۰ پرستار ایرانی به شورای بین المللی پرستاری که در روزهای اول حمله رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت، مصداق جلو افتادن نخبگان پرستاری از سازمان نظام پرستاری بود.

رییس کمیسیون حقوقی سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: تشکلهای صنفی ما نیازمند نوعی بازنگری در تنظیم رابطه خود در تحولات اجتماعی و بین المللی هستند.آنها نسبت به اتفاقاتی که به نحوی به وظایف حرفه ای شان مرتبط است مسئولیت دارند و نباید با غفلت از آن بگذرند.

وی یادآور شد: در چندین فصل کنوانسیون ژنو و در خط مشی های شورای بین المللی پرستاری به وظایف بین المللی پرستاران نسبت به رخدادهای جهانی و حقوق مجروحین و امنیت بیمارستانها ،آمبولانس ها و امدادگران اشاره شده ولی این معاهدات در مناسبات ظالمانه سیاسی و غوغاسالاری جنگ طلبان مورد غفلت قرار می‌گیرد.

احمدی افزود: تجربه نشان داده جهانیان به فریاد جامعه پزشکی به عنوان صلح بانان حقیقی جهان توجه ویژه ای دارند ولی ما کمتر از این ظرفیت های حرفه ای استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: شورای بین المللی پرستاری پاسخ نامه ارسالی پرستاران را در کمتر از یک روز ارسال کرد و متعهد شد نسبت به درخواست های صورت گرفته اقدام عملی انجام دهد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: طی روزهای اخیر در اغلب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز بهداشتی و درمانی تجمعاتی برگزار شده و طی روزهای گذشته هزاران پیام توسط جامعه پزشکی در خصوص اعلام آمادگی برای حضور در بیمارستانهای غزه و یا هرگونه امداد رسانی و درمان مجروحان ارسال شده است.

احمدی ادامه داد: هلال احمر، اداره کل بین الملل وزارت بهداشت و بسیج جامعه پزشکی نیز در این خصوص تلاش های چشمگیری را در عرصه منطقه و تعامل با نهادهای بین المللی صورت داده اند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز