تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

۶۰۰۰ صندوق خرد محلی راه اندازی شد

نعمت الله رضایی درباره پیش‌بینی پرداخت بیش از ۱۵۰۰ فقره تسهیلات در سال جاری گفت: ۶۰۰۰ صندوق خرد محلی با هدف توسعه کسب و کارها در مناطق روستایی کشور راه اندازی شده است.
کد خبر: ۷۱۸۲۴

به گزارش معاصر، در حال حاضر بسیاری از افراد کم درآمد در جهان با استفاده از اعتبارات خرد به اداره کسب و کار اقتصادی سودآور مشغولند.به اعتقاد کارشناسان اعتبارات خرد باید به نحوی پایدر و با استفاده از راهکارهای آزموده و تجربه شده نظیر خوشه‌سازی، شبکه سازی و تولید بازار محور مورد توجه بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد.

بر اساس آمارها نزدیک به ۶۰۰۰ صندوق قرض الحسنه خصوصی در کشور فعالند که با هدف ارائه اعتبارات خرد و بدون سود یا با کارمزد کم به متقاضیان اقدام به کارگشایی می‌کنند.

در حال حاضر حمایت مالی از ساماندهی تولید انبوه در قالب کسب وکارهای خرد و کوچک یکی از برنامه‌های راهبردی صندوق کارآفرینی امید به شمار می‌رود و با اعطای وام‌های ارزان قیمت به مشاغل خانگی و روستایی زمینه اشتغال و درآمدزایی در روستاها را فراهم کرده است.

در همین راستا نعمت الله رضایی به پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۷۰ هزار طرح اشتغالزا در سال جاری اشاره کرد و گفت: به منظور تسهیل خدمت رسانی به مردم در طرح‌های اشتغالزای خرد و متوسط،‌ روند پرداخت تسهیلات در صندوق به شکل غیرحضوری و دیجیتالی آغاز شده است.

به گفته وی با حمایت صندوق کارآفرینی امید طی سال دولت بیش از ۷۰۰۰ فرصت شغلی در قالب طرح‌های اشتغالزا ایجاد و تثبیت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید عمده مشکل فعالیتهای اقتصادی و کسب و کار در روستاها را دسترسی به بازار و تامین مالی عنوان کرد و گفت: در صندوق کارآفرینی امید این مسایل را در قالب صندوق‌های خرد محلی ساماندهی کرده‌ایم به نحوی که تاکنون بیش از ۶۰۰۰ صندوق خرد محلی با هدف توسعه کسب و کارها در مناطق روستایی کشور راه اندازی شده است.

رضایی ویژگی تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را اولویت مناطق روستایی و محروم در تسهیلات دهی و حمایت از طرح‌های خرد و کوچک معیشت محور ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها زودبازده هستند و برای راه‌اندازی به سرمایه کم نیاز دارند که در ایجاد اشتغال پایدار اثرگذارند.

صندوق کارآفرینی امید در راستای رسالت خود برای حمایت از توسعه اشتغال، بخش اعظمی از منابع در اختیار را در حمایت از صاحبان طرح‌های اشتغالزا و کسب و کارهای بازار محور اختصاص داده و به سمت مشاغل پایدار هدایت کرده است.

مطابق آمارها، بیش از ۳۰ درصد کارآفرینان و متقاضیان طرح‌های اشتغال مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید و بیش از ۴۷ درصد از شاغلین این طرح‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

رویکرد صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی موثر است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز