تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

رشد ۲۰ درصدی پروازهای داخلی قشم‌ایر/ تنها پشتیبان ایران‌ایر در پروازهای اروپایی هستیم

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور امسال، با افزایش صندلی پرواز، رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال در پروازهای داخلی محقق شد. در این مدت ۳ هزار و ۵۰۰ پرواز داخلی انجام دادیم و ضریب اشغال صندلی‌ها بیش از ۸۵ درصد بود.
کد خبر: ۷۱۸۸۲

به گزارش خبرگزاری معاصر، رامین حمزه با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم خدمات‌رسانی به مسافران به بهترین وجه انجام شود، گفت: با وجود آنکه در پروازهای داخلی، سود شرکت‌های هواپیمایی پایین است، در شرکت هواپیمایی قشم تلاش کردیم ‌در راستای خدمات‌رسانی به مردم، تعداد صندلی پروازهای داخلی افزایش یابد.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته، در پروازهای خارجی رشد ۱۰ درصدی داشتیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم اظهار کرد: زمانی که بنده در بهمن ۱۴۰۰ مدیریت ‌شرکت هواپیمایی قشم را برعهده گرفتم، شرکت ۷ فروند هواپیمای فعال (سر خط) داشت، پارسال تعمیر و اورهال هواپیماها را دنبال کردیم، در دهه فجر پارسال، یک فروند هواپیما که ۱۱ سال زمین‌گیر بود، با تلاش همه کارکنان فنی، به ناوگان شرکت بازگرداندیم.

حمزه ادامه داد: هم‌اکنون ۹ فروند هواپیمای سر خط داریم و در آینده‌ نزدیک یک فروند ایرباس ۳۲۰ نیز با تأمین موتور و ارابه فرود، وارد ناوگان هوایی شرکت خواهد شد و تعداد هواپیماهای سر خط شرکت به ۱۰ فروند افزایش می‌یابد.

  توسعه ناوگان هوایی قشم‌ایر همه از محل درآمد داخلی شرکت است

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم نوروز ۱۴۰۳ تعداد ناوگان فعال شرکت افزایش یابد، تأکید کرد: افزایش صندلی ناوگان شرکت قشم‌ایر و تعمیر و نگهداری هواپیماها، همه از محل درآمدهای داخلی شرکت است و هیچ‌گونه تسهیلاتی اخذ نکرده‌ایم و همه این موارد از محل درآمدهای قانونی و مصوب داخل شرکت انجام شده است.
 
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم اظهار کرد: به گواه سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی قشم هیچ گران‌فروشی بلیت نداشته است. ما به نرخ مصوبِ بلیت پروازهای داخلی پایبند هستیم و با وجود همین پایبندی به نرخ‌ها، افزایش صندلی و ناوگان را محقق کرده‌ایم.

 فقط قشم‌ایر و ایران‌ایر مجوز TCO (مجوز ورود هواپیماها به اتحادیه اروپا) دارند

حمزه گفت: در پروازهای حج امسال، قشم‌ایر پشتیبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود و پروازهای اروپایی را انجام داد. ایران‌ایر بخش اعظم ناوگان خود را به پروازهای حج اختصاص داده بود و ما موظف بودیم در فریضه الهی حج پشتوانه هما باشیم.

وی افزود: در کشور فقط دو شرکت قشم‌ایر و ایران‌ایر مجوز TCO (مجوز ورود هواپیماها به اتحادیه اروپا) از آژانس بین‌المللی ایمنی هوانوردی اروپا دارند. این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است و سبب می‌شود هواپیماهای کشور ما مجوز پرواز به نقاط اروپایی را داشته باشند، حال وقتی ایران‌ایر درگیر پروازهای حج می‌شود، ما بابت پشتیبانی این شرکت هواپیمایی، در کنار پروازهای خارجی خود، پروازهای خارجی هما را نیز انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم تأکید کرد: حفظ TCO درواقع حفظ منافع ملی است. تلاش کردیم در این حوزه مهم ارتقا یابیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و بازرسی‌های متعدد، امتیاز TCO ما از عدد ۲.۵ در سال ۱۴۰۰ به ۱.۱۴ کاهش یافت. هرچه این عدد کاهش یابد، درواقع نشان از افزایش ‌ ایمنی و موفقیت شرکت در بازرسی‌های ایمنی است. ما در یکی از پروازهایمان ۴۵ ‌دقیقه بازرسی ایمنی داشتیم و هیچ یافته‌ای از به خطر افتادن ایمنی نداشتیم.

 تسهیل تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی با همکاری سازمان هواپیمایی و بانک مرکزی

حمزه با بیان اینکه بازسازی و اورهال ناوگان شرکت را پرقدرت دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: برای خرید هواپیماهای جدید نیز پیگیری‌هایی داریم. ‌در توسعه ناوگان رعایت استانداردها، اصول ایمنی و قواعد بسیار دقیق انجام می‌شود.

وی  با اشاره به بروز مشکلاتی در تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی در گذشته گفت: با پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشوری و بانک مرکزی تخصیص ارز تسهیل شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم افزود: همه اورهال‌های هواپیماهای شرکت در داخل انجام می‌شود. بسیاری از تأمین قطعات از محل داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان با افتخار انجام می‌شود که همه با مجوز است.

 تقدیر وزیران راه و نفت از مدیرعامل شرکت به‌دلیل خدمات‌رسانی مناسب به زوار اربعین

وی با اشاره به خدمات‌رسانی مناسب پروازهای اربعین از سوی شرکت‌های هواپیمایی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: امسال شرکت هواپیمایی قشم در پروازهای اربعین جزو کم‌تأخیرترین شرکت‌های هواپیمایی‌ بود. میانگین تأخیر پروازهایِ اربعین قشم‌ایر ‌۱۲ دقیقه بود. در برخی روزها تا ۶ لِگ پرواز هم انجام شد که نشان از آمادگی کُرو، بخش تعمیر و نگهداری، بخش فنی و همه دست‌اندرکاران شرکت دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم گفت: منظم‌ترین و فعال‌ترین شرکت در انجام پروازهای اربعین بودیم و در همین راستا مورد تقدیر وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت قرار گرفتیم.

حمزه ادامه داد: اربعین امسال از تهران، شیراز، کرمانشاه، بندرعباس و قشم، پرواز به نجف اشرف برقرار کردیم، ضمن آنکه پروازهای تهران ـ کرمانشاه را هم برای تسهیل زوار داشتیم.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال پروازهای جدید داخلی و خارجی راه‌اندازی خواهد شد، تأکید کرد: با ورود اینجانب به شرکت، در هیچ‌یک از پروازهای داخلی، چارتر نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.

قشم‌ایر جزو ۳ شرکت هواپیمایی کم‌تأخیر کشور

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم با بیان اینکه طبق آخرین گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، قشم‌ایر جزو سه ایرلاین کم‌تأخیر کشور است، گفت: ‌کمیته تأخیرات را در شرکت راه‌اندازی کردیم. ‌مدیرعامل ریاست کمیته تأخیرات را برعهده دارد و هر دو هفته یک بار جلسه کمیته برگزار و پروازهای دو هفته اخیر بررسی می‌شود و اگر دلایلی برای بروز تأخیرها وجود داشته باشد، بررسی و رفع می‌شود. این کمیته دستاورد خوبی داشته و تأخیرهای تحمیلی ما کاهش یافته است، ضمن اینکه سعی کرده‌ایم در صورت بروز تأخیر با حفظ شأن مسافران، بالاتر از مصوبات آیین‌نامه حقوق مسافر اقدام کنیم.

حمزه تصریح کرد: در راستای خدمت‌رسانی به مناطق محروم تلاش کردیم پروازهایمان را به مناطق محروم و کم‌برخوردار ادامه دهیم و این پروازها را حفظ کنیم و توسعه دهیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز