تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

محافظت از سلامت روانی کودکان در عصر دیجیتال

با توجه به استفاده بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت، داشتن درک جمعی از خطرات احتمالی محیط آنلاین برای کودکان و نوجوانان حیاتی است.
کد خبر: ۷۱۹۲۰

به گزارش معاصر، به نقل از ویفروم، در عصر دیجیتالی امروز که به سرعت در حال پیشرفت است، قدرت فناوری، فرصت‌های باورنکردنی و همزمان چالش‌های بی‌سابقه‌ای را به‌ویژه برای سلامت روان کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند.

با توجه به اینکه بیش از ۵میلیارد نفر و نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، پرورش درک جمعی از خطرات محیط آنلاین بالقوه که بر ذهن‌های جوان تأثیر می‌گذارد، بسیار مهم است.

اینترنت امکانات فوق‌العاده‌ای را برای کودکان و جوانان فراهم کرده است که مشارکت فعال آنان را در جامعه امکان‌پذیر می‌سازد و دسترسی کودکان را به مجموعه وسیعی از منابع آموزشی و تعاملات اجتماعی تسهیل می‌کند. با این حال، بسیار مهم است که در پرداختن به خطرات سلامت روان مرتبط با این غوطه‌وری دیجیتال، هوشیار و فعال باشید.

فراتر از مربیان و ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتال، بخش‌های مختلف جامعه می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی به ایمنی آنلاین و سلامت روان کمک کنند. با توسعه و تأمین مالی برنامه‌هایی که آگاهی، همدلی و سیاست‌ها را پرورش می‌دهند، می‌توانیم سلامت روان کودکان را در حوزه دیجیتال افزایش دهیم.

این گزارش توصیه‌های خاصی ازجمله آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به جوانان، ادغام ارتقاء سلامت روان آفلاین با خطرات آنلاین، حل تعارض، رهایی از خطر و تصمیم‌گیری ارائه می‌کند.

علاوه بر این، گزارش کنونی، راهبردهایی را برای افزایش رفاه روانی در محیط دیجیتال ارائه می‌دهد که شامل یادآوری مکرر قوانین وب‌سایت، اطلاعات قابل دسترسی آسان در مورد درخواست کمک و گزارش تخلفات، تشخیص خودکار و هشدارهای نقض و آموزش‌هایی در مورد سلامت روان آنلاین است.

این موضوع یادآور حقوق اساسی بشر در حوزه سلامت روان است و بر ضرورت مراقبت‌های بهداشت روانی در دسترس، عادلانه و فراگیر برای همه، ازجمله کودکان و نوجوانان، تأکید می‌کند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز