تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
دفتر رسانه‌ای غزه:

بازگشایی گذرگاه رفح

به دنبال بازگشایی شش ساعته گذرگاه رفح، دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه بر لزوم بازگشایی دائمی این گذرگاه به منظور مقابله با فاجعه انسانی در غزه تاکید کرد.
کد خبر: ۷۱۹۵۸

به گزارش معاصر، به نقل از الجزیره، دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد، کاروانی که از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شده، نمی‌تواند فاجعه انسانی در این منطقه را تغییر دهد.

این دفتر همچنین تاکید کرد: ما خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح و وارد کردن تمام نیازهای ضروری هستیم.

دفتر رسانه ای دولتی غزه همچنین اعلام کرد، کاروانی که از مصر وارد مرز رفح شده حامل دارو، نیازهای پزشکی و مقدار محدودی مواد غذایی است.

سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ساعاتی پیش اعلام کرده بود که گذرگاه مرزی رفح میان مصر و نوار غزه امروز ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی بازگشایی می‌شود.

این سفارتخانه تاکید کرد که اگر گذرگاه رفح بازگشایی شد، روشن نیست که چه تعداد از اتباع خارجی می‌توانند سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند.

در همین حال، رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ورود کامیون های حامل کمک های انسانی به گذرگاه رفح و ورود به غزه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی خواهد بود و در طول شش ساعت انجام خواهد شد.

این رسانه ها افزودند: روند ورود کامیون ها به نوار غزه تحت نظارت و کنترل اسرائیل، آمریکا و مصر خواهد بود.

دقایقی قبل اولین کاروان حامل کمک های انسانی به مردم غزه از سوی مصر وارد مرز رفح در جنوب غزه شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه گفت: کمک های انسانی که قرار است امروز وارد شود، ۲۰ کامیون حاوی تجهیزات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی است

دفتر رسانه‌ای دولتی تاکید کرد: از آژانس آنروا انتظار داریم که به وظایف خود عمل کند و با ورود کمک‌ها به غزه آن ها را به افراد مستحق بدهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : گذرگاه رفح غزه مصر
ارسال نظر

آخرین اخبار روز