تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

محموله کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شد

کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه با عبور از گذرگاه رفح از مصر وارد غزه شد.
کد خبر: ۷۱۹۶۷

به گزارش معاصر، منابع خبری در غزه امروز (۲۹ مهر) از ورود اولین کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه شامل دارو و غذا از طریق گذرگاه رفح در مصر خبر دادند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه اعلام کرد که ۲۰ کامیون شامل مقادیری ملزومات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی وارد این منطقه شده است. گذرگاه رفح تنها روزنه ارتباطی غزه با جهان خارج محسوب می‌شود و رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تهدید کرده بود که در صورت ورود هرگونه کمکی به غزه آن را بمباران خواهد کرد.

اشغالگران طی ۱۵ روز گذشته آب و برق و سوخت را بر روی غزه بسته‌اند و به گفته سازمان ملل ۱.۴ میلیون نفر در این منطقه آواره شده‌اند.

در این میام سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی ساعاتی پیش اعلام کرد اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر این که گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر امروز شنبه (۲۱ اکتبر، ۲۹ مهر) ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی باز می‌شود.

رسانه‌های مصری پیش از آن گزارش داده بودند گذرگاه رفح روز جمعه برای ورود کمک‌ها به نوار غزه باز خواهد شد که این اتفاق نیفتاد. قاهره صبح پنجشنبه اعلام کرده بود «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی توافق کرده‌اند «کمک‌های بشردوستانه را از طریق گذرگاه رفح به شکلی پایدار به نوار غزه برسانند.

خبرگزاری «فرانسه» نیز جمعه به نقل از منابعی در سازمان ملل اعلام کرد انتظار می‌رود محموله کمک‌های اولیه «در دو روز آینده» وارد نوار غزه شود.

ورود اولین محموله کمک‌های بشردوستانه به غزه در حالی است که ۱۵ روز از جنگ در این باریکه می‌گذرد؛ نبردی که با عملیات بی نظیر طوفان الاقصی آغاز شد که تاکنون موجب هلاکت حداقل ۱۴۰۰ صهیونیست شده است؛ در مقابل نیز اشغالگران به شکل جنون‌آمیز در حال بمباران غزه هستند که تاکنون نزدیک به چهار هزار شهید در پی داشته که ۷۰ درصد آن زن و کودک هستند.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز