تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
رئیس کمیته داوران :

تمرینات داوران فرسایشی شده است

خداداد افشاریان گفت: هر داوری به هرنحوی روی نتیجه بازی تاثیرگذار باشد، طبق استانداردی که وجود دارد به آنها استراحت می‌دهیم.
کد خبر: ۷۱۹۷۲

 

به گزارش معاصر، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران امروز (شنبه) در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال بانوان ایران به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۳ پاریس گفت: خوشحالیم که امروز در کنار دختران ایران بودیم. امیدوارم آنها بتوانند دست پر و حرفه‌ای به این مسابقات بروند و آنچه که شایسته آن هستند برای فوتبال ایران رقم بزنند. هیئت رئیسه و مهدی تاج روزی عزت و احترام دختران ایرانی حساس بودند. ان‌شاالله این اتفاق سرمشق همه رفتارهایمان در بخش بانوان باشد. امیدوارم با افتخار مسابقات را تمام کنند و با هر نتیجه‌ای آنچه که شایسته دختران کشورمان است رقم بخورد.

 

وی در خصوص اینکه آیا این مسابقات با کمک داور ویدئویی و انجام می‌شود گفت: گفتیم امروز مصاحبه‌ای چالشی نخواهیم داشت که گویا اشتباه کردیم. بله این مسابقات با VAR برگزار می‌شود.مسابقات رسمی در این سطح با VAR انجام می‌شود.

 

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه برخی از داوران ایرانی خودشان سیستم رادیویی تهیه کردند، گفت: بله! در جلسه هیئت رئیسه مصوب شد سازمان لیگ نزدیک به ۱۸ سیستم برای داوران خریداری کند. اما بعضی از دوستان برای اینکه مسابقات خارج از کشور دارند یا در مسابقات داخلی راحت‌تر باشند، خودشان خریداری کردند. البته ناگفته نماند وظیفه ما است که این اتفاق بیفتد ولی تا در برزخ VAR هستیم شاید اتفاقاتی بیافتد ولی آنچه هست این است که این اتفاق توسط سازمان لیگ حتما می‌افتد.

 

افشاریان در مورد عملکرد داوران در لیگ برتر اظهار داشت: داوران هم همانند تیم‌ها تمرین می‌کنند. زمانی که لیگ تعطیل می‌شود این تمرینات برای آنها نیز فرسایشی خواهد شد و این کار را سخت می‌کند. اگر لیگ ادامه‌دار و پویا باشد داوران نیز فعال هستند و خوب جلو می‌رویم. این هفته‌ها مشکلات و اشتباهات کم بود. یک یا دو بازی خیلی بد بود ولی نسبت به سال گذشته خیلی امیدوارترم که اتفاقات خوبی بیفتد.

 

وی در مورد جریمه داوران دیدار پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان نیز افزود: فوتبال کاملا شفاف و اشتباه داوران نیز مشخص است. طبق نمره‌ای که ناظران داوری داده‌اند تصمیم‌گیری می‌شود. هر داوری به هرنحوی روی نتیجه تاثیرگذار باشد، طبق استانداردی که وجود دارد استراحت می‌دهیم. سعی می‌کنیم حق تیم‌ها ضایع نشود و داوری هم که اشتباه می‌کند تلنگری بخورد و با تمرکز بالاتر به مسابقات برگردد.

 

رئیس کمیته داوران در خصوص آخرین وضعیت و حضور سیستم کمک داور ویدئویی در لیگ برتر اظهار داشت: اکنون ۲ سیستم کمک داور ویدئویی در ایران و در ورزشگاه آزادی و نقش جهان وجود دارد ولی اجازه استفاده از آنها را نداریم. این به مسائل اداری و حقوقی بر می‌گردد، وگرنه از نظر فیزیکی وجود دارد و ما آماده این کار هستیم. طبف مذاکراتی که توسط رئیس فدراسیون انجام شده است اگر کنفدراسیون آسیا کمک کند این سیستم‌ها را نگه داریم و دو دستگاه دیگر بیاوریم و ان‌شاالله اتفاقات خوبی رخ بدهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز