تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
نامه‌ای به جو بایدن :

بازیگران هالیوودی خواستار غالب شدن شفقت شدند

شماری از بازیگران درجه یک هالیوودی در نامه‌ای به جو بایدن خواستار آتش‌بس اسراییل و غزه شدند و گفتند شفقت باید غالب شود.
کد خبر: ۷۱۹۸۶

به گزارش معاصر، به نقل از ورایتی، ۵۵ هنرمند برجسته از صنعت سرگرمی در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن خواستار برقراری آتش بس در غزه و اسراییل شدند.

خواکین فینیکس، کیت بلانشت، جان استوارت، کریستن استوارت، سوزان ساراندون، ماهرشالا علی، ریز احمد، رامی یوسف و جسیکا چستین از جمله بازیگرانی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

در این نامه آمده است: ما از دولت شما و همه رهبران جهان می‌خواهیم که به جان همه در سرزمین مقدس احترام بگذارند و خواستار برقراری آتش‌بس بدون تأخیر و تسهیل آن و پایان بمباران غزه و آزادی امن گروگان‌ها باشند.

در این نامه همچنین بر اظهار نظر جیمز الدر سخنگوی یونیسف که بر ویرانی‌های وارد آمده بر مردم غزه به دلیل حمله‌های هوایی مداوم اسراییل و قطع آب و برق اشاره داشته، تاکید شده است.

در بیانیه الدر آمده است: کودکان و خانواده‌ها در غزه عملاً غذا، آب، برق، دارو و دسترسی ایمن به بیمارستان ندارند و پس از چند روز حمله هوایی و قطع تمام مسیرهای تدارکاتی همه این ضروریات زندگی مسدود شده است. سوخت تنها نیروگاه غزه بعد از ظهر چهارشنبه تمام شد و برق، آب و تصفیه فاضلاب قطع شد. بیشتر ساکنان دیگر نمی‌توانند آب آشامیدنی را از طریق خطوط لوله یا ارایه دهندگان خدمات دریافت کنند. وضعیت بشردوستانه به پایین ترین حد مرگ‌آور رسیده و با این حال همه گزارش‌ها حاکی از حملات بیشتر است. شفقت - و قوانین بین المللی - باید حاکم باشد.

پیش از این نامه دیگری که خواستار آتش‌بس در غزه و گشایش برای کمک‌های بشردوستانه در منطقه شده بود، با امضای چهره‌های مهم بریتانیا مانند تیلدا سوینتون، چارلز دنس، استیو کوگان، میریام مارگولیز، مایکل وینترباتم، مایک لی و آصف کاپادیا امضا شد. در این نامه گفته شد دولت بریتانیا نه تنها جنایات جنگی را تحمل می‌کند، بلکه به آنها کمک می‌کند.

در حالی که در حمله ۷ اکتبر حماس به اسراییل بیش از ۱۴۰۰ نفر کشته شدند، رژیم صهیونیستی با آغاز «محاصره کامل» غزه تاکنون موجب کشته شدن بیش از ۳۸۰۰ فلسطینی در درگیری‌ها شده است.

بایدن با سفر به اسراییل بر وفاداری آمریکا به اسراییل تاکید کرد و گفت از کنگره درخواستِ یک بسته حمایتی بی‌سابقه برای دفاع از اسرائیل خواهد کرد.

متن کامل بیانیه و لیست امضاکنندگان چنین است:

رییس جمهور بایدن، ما به عنوان هنرمند و فعال صنعت و مهم‌تر از همه به‌عنوان انسان‌هایی که شاهد تلفات ویرانگر و آشکار شدن وحشت در اسراییل و فلسطین هستیم، گرد هم می‌آییم و از شما می‌خواهیم به عنوان رییس جمهور آمریکا خواستار کاهش تنش و آتش بس فوری در غزه و اسراییل قبل از، از دست رفتن جان افراد دیگر باشید. بیش از ۵۰۰۰ نفر در ۱۰ روز اخیر کشته شده‌اند؛ رقمی که هر وجدانی درک می‌کند فاجعه بار است. ما معتقدیم زندگی همه محترم است، فارغ از مذهب و قومیت کشتار غیرنظامیان فلسطینی و اسراییلی را محکوم می‌کنیم.

ما از دولت شما و همه رهبران جهان می‌خواهیم به جان همه در سرزمین مقدس احترام بگذارند و خواستار آتش‌بس و رسیدن هر چه سریع‌تر به آن، پایان بمباران غزه و آزادی امن گروگان‌ها باشند. نیمی از دو میلیون ساکن غزه را کودکان تشکیل می‌دهند و بیش از دو سوم آنها پناهندگانی هستند که فرزندانشان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. باید اجازه داد کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

ما بر این باوریم که آمریکا می‌تواند نقش دیپلماتیک حیاتی در پایان دادن به رنج مردم ایفا کند و صدای خود را به صدای کنگره آمریکا، یونیسف، پزشکان بدون مرز، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و بسیاری دیگر اضافه می‌کنیم تا بگوییم نجات جان مردم یک الزام اخلاقی است و حرف یونیسف را تکرار می‌کنیم که: شفقت – و قوانین بین‌المللی – باید حاکم باشد.

تا زمان نوشتن این مقاله، بیش از ۶۰۰۰ بمب در ۱۲ روز گذشته بر روز غزه پرتاب شده که منجر به کشته شدن یک کودک در هر ۱۵ دقیقه شده است.

فراتر از درد و سوگواری ما برای همه مردم آنجا و عزیزانشان در سراسر جهان، ما انگیزه ای سرسختانه برای دفاع از انسانیت مشترک خود داریم. ما از آزادی، عدالت، کرامت و صلح برای همه مردم دفاع می کنیم و خواستار توقف خونریزی بیشتر هستیم.

ما نمی‌خواهیم نسل‌های آینده مار را به سکوت متهم کنند و بگویند ایستادیم و کاری انجام ندادیم. همانطور که مارتین گریفیث، رییس امداد اضطراری گفت: تاریخ در حال مشاهده است.

آمریکا فررا، اندرو گارفیلد، انوشکا شانکار، باسم یوسف، چنینگ تاتوم، حسن منهاج، مارک روفالو، اسکار آیزاک، رونی مارا، رایان کوگلر، ساندرا اوه، سباستین سیلوا، شیلین وودلی، والاس شاون و کوئینتا برانسون از دیگر چهره‌هایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز