تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون :

پیشرو توسعه دانش فنی نخبگان صنعت نفت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون دانش فنی نخبگان صنعت نفت را غنی و روزآمد خواند و تسهیم آن با صاحبان فناوری‌های نو را پیشران توسعه این صنعت دانست.
کد خبر: ۷۲۰۴۵

به گزارش معاصر، به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری در سمینار تبادل‌نظر و انتقال تجارب ازدیاد برداشت گفت: چشم‌انداز همکاری با شرکت‌های بین‌المللی از کشورهای دوست، امیدبخش است و امید می‌رود با تسهیم دانش، همکاری و انجام پژوهش‌های هدفمند، ازدیاد برداشت به‌عنوان یک راهبرد برای افزایش مقدار تولید، جایگاه ویژه صنعت نفت کشورمان را بیش از پیش ارتقا بخشد.

در ادامه مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: با کمک بخش‌های دانشگاهی و دانش‌بنیان، بخشی از  رویکرد ازدیاد برداشت به‌صورت پایلوت روی هشت مخزن که ۶ مخزن آن تحت راهبری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، اجرا و با توجه به سابقه درخشان شرکت سایوزخیم در ازدیاد برداشت پایه آبی، این سمینار برگزار شد تا ضمن به اشتراک‌گذاری تجارب و دانش موجود میان دانشگاهیان و کارکنان صنعت نفت و شرکت روس، فاصله موجود با فناوری‌های پیچیده جهان کم شود که خوشبختانه در گام نخست یک سمینار با کیفیت بین‌المللی به میزبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون برگزار شد.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی، یک کارگاه آموزشی برگزار می‌شود و از یکی از مخازن روسیه که تحت این روش راهبری می‌شود بازدید و سرانجام به‌صورت مشترک روی یکی از مخازن خودمان کار خواهیم کرد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، هدف از برگزاری این سمینار را سرعت‌بخشی به اجرای طرح ازدیاد برداشت از مخازن به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز و رسیدن به ظرفیت تولید کلی ۷.۵ میلیون بشکه در روز اعلام و اظهار کرد: از دو سال پیش تاکنون پایلوت‌های میدانی ازدیاد برداشت را طراحی و اجرا کرده‌ایم تا بتوانیم سطح ۶ آمادگی فناوری (TRL) را تثبیت کنیم و به‌عنوان کشوری صاحب فناوری در عرصه‌های بین‌المللی معرفی شویم.

بر اساس این گزارش، سمینار تبادل‌نظر و انتقال تجارب ازدیاد برداشت برای بررسی روش تزریق آب با هدف ازدیاد برداشت از مخازن با حضور نمایندگان شرکت سایوزخیم روسیه به‌عنوان ارائه‌دهنده و بیش از ۱۵۰ کارشناس و پژوهشگر از صنعت نفت، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور در شرکت نفت و گاز مارون برگزار شد.

شرکت سایوزخیم (Sojuzchim Export) روسیه هم‌اکنون راهبری توسعه بیش از ۱۱۴ میدان نفتی را در سراسر جهان به‌عهده دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز