تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
رئیس فدراسیون کبدی:

تغییرات گسترده در تیم ملی کبدی بانوان

عباس اورسجی در خصوص برخی شایعات مبنی بر خرید داور فینال هانگژو گفت: اگر این اتفاق می‌افتاد قطعا رای داور به سمت ما بود. داوری که خریداری می‌شود تا آخر مصمم می‌ایستد و نیمه راه به هیچ عنوان و قیمتی تصمیم خود را عوض نمی‌کند.
کد خبر: ۷۲۱۰۵

به گزارش معاصر، عباس اورسجی دو هفته پس از پایان بازی‌های آسیایی هانگژو و اتفاقات عجیب و غریب در فینال دیدار کبدی این بازی‌ها بین ایران و هند سرانجام لب به سخن گشود و مواردی را در خصوص آن مسابقه بیان کرد.

در آن صحنه حساس که چند ساعت باعث توقف مسابقه شده بود، حق کاملا با هند بود. وقتی این حواشی رخ داد و من از جایگاهم پایین آمدم در واقع از حیثیت جایگاه رئیس کنفدراسیون آسیا استفاده کردم. در غیر این صورت هرگز نمی‌توانستم به عنوان رئیس فدراسیون ایران وارد زمین شوم. به خاطر وطن و کشورم و مسئولیتی که به عنوان ریاست فدراسیون ایران داشتم از این پست در آسیا استفاده کردم و وارد زمین شدم و اعتراض خود را اعلام کردم.

حق با هند بود

وی افزود: از محمد سرور دبیرکل آسیا و رئیس فدراسیون جهانی خواستم تا فیلم بازی را بازبینی کنند. بعد از آن از بازیکن ایران پرسیدند که آیا توسط مهاجم لمس شدید، گفت خیر. اصرار بیشتر هندی‌ها اجحاف در حق تیم مقابل بود. ما چندین بار فیلم را تماشا کردیم و متوجه شدیم که حق با هند بود. گله و شکایت من برای این بود که داور نمی‌توانست روی تصمیم خود بایستد و قاطع باشد. داور ابتدا اعلام کرد یک بر یک و بعد گفت ۳ بر یک.

ناراحتیم‌ام از نداشتن تمرکز داور بود

رئیس فدراسیون کبدی عنوان کرد: من از اینکه داور و سرداور تمرکز نداشتند، بسیار ناراحت شدم و نسبت به این موضوع واکنش نشان دادم. داور تشخیص نمی‌داد که چه امتیازی باید به تیم ما و هند می‌داد. همین باعث شد که بازی متوقف شود. در واقع از عدم تصمیم قاطع داور ناراحت شدم اما در نهایت حق با هند بود.

به شدت از عملکرد تیم ملی کبدی مردان راضی هستم

وی یادآور شد: تیم ملی کبدی مردان شایستگی کسب طلا را داشت. آنها ۱۵ اردوی فشرده و بسیار سخت را پشت سر گذاشتند و از عملکرد تیم ملی کبدی به شدت راضی هستم. بازیکنان ما بسیار خوب، منسجم، همدل و مقتدر ظاهر شدند. چه بسا اگر شانس مقداری با ما بود به طلا هم می‌رسیدیم. همین الان هم تیم کبدی مردان را طلایی می‌بینیم و آنها بسیار شایسته بازی کردند و لیاقت کمتر از طلا را نداشتند.

خرید داور مضحک است

اورسجی در پاسخ به این پرسش که برخی عنوان کردند که شما داور را خریده‌اید، خاطرنشان کرد: این حرف کاملا مضحک و خنده‌دار است. اگر این اتفاق می‌افتاد قطعا رای داور به سمت ما بود. داوری که خریداری می‌شود تا آخر مصمم می‌ایستد و نیمه راه به هیچ عنوان و قیمتی تصمیم خود را عوض نمی‌کند. از جایگاه رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا حاضر نیستم حق هیچ تیمی خورده شود. مصمم و قاطع روی این موضوع می‌ایستم.

ایران فقط چهار سهمیه در داوری بازی‌ها داشت

وی در واکنش به اینکه چرا تعداد داوران ایرانی در آسیا زیاد نبود، گفت: در گذشته وقتی هندی‌ها میزبان مسابقات جهانی و آسیایی بودند تعداد زیادی از داوران هندی و پاکستانی حضور داشتند. حداقل ۲۳ داور هندی در جاکارتا حضور داشتند. زمانی که رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا شدم، اسامی داوران در بازی‌ها اعلام شده بود. با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی، یکسال و نیم گذشته اسامی داوران توسط محمدسرور دبیر کنفدراسیون آسیا اعلام شده بود. ما در کل چهار سهم داشتیم و باقی داوران از طرف رئیس فدراسیون جهانی، مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا و تعدادی خارج از هند و آسیا به بازی‌ها دعوت شده بودند.

بعید می‌دانم مازندرانی بگوید تیم ملی ضعیف بود

رئیس کنفدراسیون کبدی در پاسخ به این پرسش که غلامرضا مازندرانی اعلام کرده که تیم ملی کبدی مردان فوق‌العاده ضعیف عمل کرد، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم وی چنین حرفی درباره تیم ملی مطرح کرده باشد. شاید به خاطر تمرینات و انتظاری که از تیم داشته و باید مقتدرانه تیم‌های دیگر را شکست می‌داد، چنین حرف‌هایی زده باشد. اگر فوق‌العاده ضعیف بودیم که باید اختلاف امتیازی ما با هند ۲۰ به ۳۰ می‌شد نه آنکه پا به پای آنها پیش برویم اما تیم خیلی خوب و شایسته عمل کرد. مازندرانی چون توقع زیادی از تیم داشته است از چنین نتیجه‌ای راضی نبود.

ابوذر مهاجرانی ۲۵ درصد مالیات به فدراسیون پرداخت نکرده است

وی در واکنش به انتقادات ابوذر مهاجرانی مبنی بر اینکه چرا از تیم ملی حذف شده است و بازیکنان باید ۲۵ درصد به سرمربی و فدراسیون پرداخت می‌کردند، یادآور شد: در تمام رشته‌های ورزشی به خصوص تیمی معمولا افرادی که از اردوی تیم ملی حذف می‌شوند اعتراضات خود را به انواع مختلف عنوان می‌کنند. ابوذر مهاجرانی و ۵۰ نفر دیگر در اردو بودند و اعزام نشدند. دلیل ندارد که تک تک بازیکنان علت خط خوردن را از سرمربی و فدراسیون بخواهد. تیم ملی کبدی ۵۰ نفر نیست، ۱۲ نفره است. ۶۰ نفر به اردو دعوت می‌شوند و سرمربی تیم ملی با توجه به نیازها و از همه مهم‌تر به لحاظ فنی در پست‌های مختلف، بازیکن دعوت می‌کند.

اورسجی ادامه داد: نمی‌گویم مهاجر و ورزشکاران دیگر بازیکنان خوبی نبودند قطعا آنها ارزنده بودند که در جاکارتا به مدال طلا رسیدند و برای ما عزیز و محترم هستند. نکته اینجاست سرمربی تیم ملی بازیکن را انتخاب می‌کند که با تیم هماهنگ و پشتوانه خوبی باشد. مهاجر بازیکن خوبی است اما شاید در تاکتیک‌های سرمربی تیم ملی نگنجید و این یک بحث کاملا فنی است و ما هم نمی‌توانیم دخالت کنیم که چرا یک بازیکن انتخاب شد یا نشد. این سیاست‌های سرمربی و کادر تیم ملی است تا از یک بازیکن استفاده کند یا نکند. بحث انسجام تیم ملی از همه مهم‌تر است و اگر بازیکنان یکدل و همسو با سیاست سرمربی نباشند عملکرد خوبی ندارند و تیم آسیب پذیر می‌شود.

بازیکنی تاکنون یک ریال به سرمربی تیم ملی نداده

وی اضافه کرد: یقینا اگر ابوذر مهاجر ۲۵ درصد به فدراسیون پولی پرداخت کرده من حاضرم همه ۲۵ درصد را به او بازگردانم، اما اگر او چنین مالیاتی پرداخت نکرده است باید به عنوان یک ورزشکار اخلاق مدار ۲۵ درصد به ما مالیات بدهد. سرمربی تیم ملی هم به هیچ عنوان قراردادی در اختیار ما نگذاشته که بازیکن به او ۲۵ درصد مالیات بدهد. وی به عنوان مربی ۳۰ سال در این رشته زحمت کشید و در سه سال گذشته به افرادی به صورت رایگان آموزش می‌داد و خودش باشگاهی را اجاره می‌کرد و پول اجاره باشگاه را پرداخت می‌کرد. حتی شهریه‌ای هم نمی‌گرفت و بازیکنان خوبی را به تیم‌های ملی و باشگاهی تزریق کرد.

رئیس فدراسیون کبدی افزود: وی اجباری برای فردی نداشت و در قرارداد باشگاهی خود عنوان کرده که اگر بازیکنی با او قرارداد بست و مبلغ را به عنوان حق رشد و تعلیم از شخص می‌گیرد. در واقع بازیکنان جوان را رایگان پرورش می‌دهد و اگر شناخته شدند به وی مبلغی پرداخت می‌کنند اما هفت بازیکن با سابقه تیم ملی و حتی کاپیتان تیم اصلا با وی قراردادی ندارند. کسانی هستند که به تازگی وارد عرصه کبدی شده‌اند و به صورت رایگان تحت آموزش مازندرانی هستند و تا به امروز یک ریال هم فردی به مازندرانی نداده است.

وی درباره انتقادها به عدم اعتراض سرمربی تیم ملی در دیدار فینال با هند گفت: وی یک کارت سبز دریافت کرده بود و اگر اعتراض می‌کرد کارت زرد می‌گرفت و در نهایت نیمکت را ترک می‌کرد و یک امتیاز فنی هم به تیم حریف می‌دادند.

برخی با غرض‌ورزی کارهای ما را دخالت عنوان می‌کنند

اورسجی در واکنش به این موضوع که چرا در جریان مسابقات تیم ملی کبدی زنان دخالت کردید، پاسخ داد: رئیس فدراسیون کبدی ایران و پاسخگوی نتایج هستم. وقتی نتیجه مثبت یا منفی باشد من باید جواب دهم و به تمام امور نظارت کنم. این امر دخالت نیست بلکه نظارت صد درصدی رئیس فدراسیون است. شاید برخی‌ها با غرض ورزی کارهای ما را دخالت عنوان می‌کنند. تاسف می‌خورم که بعضی من و مازندرانی را دوست ندارند و از نتیجه بد کشورمان خوشحال می‌شوند و باید گریست بر حال فردی که چنین تفکری داشته باشد.

دیگر با سرمربی هندی تیم ملی کبدی زنان کار نمی‌کنیم

وی اضافه کرد: من از عملکرد مردان راضی هستم اما در بخش بانوان نیاز به تحول اساسی داریم و با سرمربی هندی هم دیگر کار نمی‌کنیم. بیش از ۹۰ درصد بازیکنان و کادر فنی تغییر می‌کند. می‌خواهم از مربیان داخلی استفاده کنم.

اورسجی گفت: از همین الان برای کمیته‌های کنفدراسیون آسیا به دنبال افراد متخصص هستم و در بخش‌های مختلف اعلام کردیم تا کشورها برای ما رزومه ارسال کنند. کارهای سایت کنفدراسیون کبدی آسیا را با سرعت زیادی انجام می‌دهیم. همچنین در دو ماه آینده برای تقویت داوران آسیا و جهان میزبانی کلاس داوری بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز