تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب:

به تاریخ ایران بدهکارند

بهروز محبی نجم‌آبادی بیانیه حزب اعتدال و توسعه در مورد برجام و وضعیت اقتصادی کشور را ژست سیاسی و انتخاباتی خواند و گفت: دولت قبل ۸ سال کشور را معطل برجام کرد و فرصت رشد و توسعه را از دست داد.
کد خبر: ۷۲۱۰۸

به گزارش معاصر، درباره بیانیه اخیر حزب اعتدال و توسعه، اظهار داشت : درباره موضوع مشارکت در انتخابات ما هم معتقدیم علت مشارکت پایین در انتخابات مجلس یازدهم، عملکرد ضعیف دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است. اگر یک جریان سیاسی بخواهد بگوید چون ما نبوده‌ایم، مشارکت انتخابات مجلس کم بود باید در پاسخ گفت که اگر به لیست نامزدهای آنها در تهران بنگرید می‌بینید افرادی که در لیست اصلاحات بودند، اتفاقا بهترین نیروهایشان محسوب می شدند.

بیانیه حزب اعتدال، ژست انتخاباتی است

وی افزود: دولت قبل چون صرفا به دنبال اجرای دیدگاه رفع تحریم ها از سوی غرب و آمریکا بود، ناموفق بود؛ آقای ظریف شخصا وقتی در کمیسیون های مجلس حاضر می شد می گفت اروپا ۱۱ قول به ما داده اما به یک مورد آن عمل نکرده است؛ لذا کشور به تعبیر رهبر معظم انقلاب دچار معطلی شده بود اما قانون اقدام راهبردی مجلس بود که تعیین تکلیف کرد و گفتیم حاکمیت برجام را پذیرفته ولی باید آمریکا هم گام به گام به تعهدات خود عمل کند بنابراین آنچه امروز گفته می شود بیشتر ژست های سیاسی و انتخاباتی است.

دولت قبل فرصت ارتباط با همسایگان و راه اندازی کریدورهای ترانزیت را از دست داد

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی دولت روحانی را ناترازترین و ناموفق ترین دولت تاریخ ایران دانست و ادامه داد: دولت قبل هم فرصت‌های ارتباط با همسایگان را از دست داد هم فرصت راه‌اندازی کریدورهای ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب را؛ همچنین فرصت توسعه ارتباطات بین المللی را از دست داد.

بیانیه حزب بانیان وضع موجود، فرار به جلو است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه دولت قبل باید بابت ترک فعل های متعد محاکمه شود بیان کرد: من این بیانیه حزب اعتدال و توسعه و اقدامات مشابه آن را فرار به جلو می دانم. دولت (سیزدهم) به دلیل نجابت بسیاری از مشکلات را با مردم مطرح نکرد تا مردم ناراحت نشود و دولت قبل از این نجابت دولت آیت الله رییسی سوءاستفاده کرده است. این مجلس خیلی از مسائل را نگفت که حال مردم بد نشود فقط یک مورد از اشتباهات دولت قبل، ایجاد بدهی ۱.۶ میلیارد دلاری به ترکمنستان بابت خرید گازی است ولی دولت سیزدهم به خاطر مردم این بدهی را در این شرایط سخت اقتصادی و درآمدهای ارزی تسویه کرد.

اصلاح طلبان و اعتدالیون به تاریخ ایران بدهکار هستند

محبی نجم‌آبادی تصریح کرد: جریان سیاسی اصلاحات و اعتدالیون به دلیل گذشته تاریک خودش در پی فتنه ۸۸ و تحمیل تحریم ها به کشور به دلیل نپذیرفتن نتیجه انتخابات، مشارکت ۸۰ درصدی آن انتخابات را کمرنگ کرد و به این خاطر به تاریخ ایران بدهکار است.

وی خاطرنشان کرد: البته قطعا ضعف هایی دولت و مجلس داشته است و در مسیر اصلاح برآمده اند، مجلس یازدهم از میان ۱۲۰ قانونی که ابلاغ کرده ، بیش از ۲۰ قانون آن درخشان است مانند قانون تسهیل فضای کسب و کار که ۱۸۰ امضای طلایی را حذف کرد یا پاداش به افشاگران فساد که یک اقدام ارزشمند است یا قانون مالیات بر عایدی سرمایه که سوداگری های مخرب کشور را حذف می‌کند یا قانون ساماندهی صنعت خودرو که هنوز ابعاد بزرگی دارد و باید ادامه یابد، علاوه بر این ۲۱۸ نماینده در سامانه شفافیت ثبت‌نام کرده‌اند و آرای انها شفاف است؛ باید در مناظرات نشان دهیم که عملکرد کدام دولت‌ها بهتر بوده است.

وی تأکید کرد: هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم برخی بزرگنمایی ها را تشدید می کنند مانند همین ماجرایی که سر واردات داروهای بیماران خاص به راه انداخته اند ولی دولت قبل از واردات آن سر باز زد حال آنکه این دولت (سیزدهم) داروهای بیماران خاص را وارد کرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز