تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
وزیر مهاجرت یونان

هجوم ناگهانی پناهجویان در پی جنگ میان فلسطین و اسراییل در راه‌ است.

میتریس کایریدیس وزیر مهاجرت یونان هشدار داد که در پی بروز جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا با احتمال هجوم روز افزون روبه رو است.
کد خبر: ۷۲۱۴۹

کایریدیس دوشنبه در مصاحبه با رویترز گفت: همیشه این خطر وجود دارد که اگر بی‌ثباتی در خاورمیانه گسترش یافته و کشورهای همسایه و پرجمعیتی مانند مصر را در بر بگیرد، اوضاع ممکن است که واقعا خطرناک شود.

وی افزود: ما باید هشیار باشیم و در اتحادیه اروپا همبستگی بیشتری داشته باشیم. ما باید حفاظت بیشتری از مرزهای کرده و با شبکه قاچاقچیان مبارزه کنیم.

دولت‌های اروپایی در بحران مهاجرتی سال ۲۰۱۵ چالش‌های زیادی برای سامان دادن به موج مهاجرت بیش از یک میلیون پناهجو داشتند. بسیاری از آنها پناهجویان سوری بودند که از طریق ترکیه خود را به یونان رسانده و در پی ورود به سایر کشورهای اروپایی بودند.

کایریدیس که دوشنبه برای رایزنی با همتای ترکیه‌ای خود درباره مهاجران به آنکارا سفر کرد، گفت: بجای آنکه دچار اختلاف و گسست شویم، بهتر است که سازوکاری برای مقابله با موج ناگهانی پناهجویان داشته باشیم.

این در حالی است که وزارت مهاجرت یونان اعلام کرده است که ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.

فقط در ماه سپتامبر امسال یازده هزار و ۴۷۰ مهاجر غیرقانونی به یونان رسیدند که در مقایسه با ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ۴۳۳ درصد افزایش داشته است.

ایتالیا و یونان دو نقطه اصلی ورود مهاجرانی هستند که سعی در عبور از دریای مدیترانه دارند و از خطرناک‌ترین مسیر برای ورود به اروپا استفاده می‌کنند. کودکان جزو گروه‌هایی هستند که در این مسیر با بیشترین خطرات مواجه هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز