تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
ایران و روسیه

مسکو وتهران اقدام های ناقض برجام توسط غرب را محکوم کردند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اذعان کرد: وزرای امور خارجه ایران و روسیه اقدام‌های کشورهای غربی که ناقض بندهای توافق برجام بوده را محکوم نمودند.
کد خبر: ۷۲۱۵۳

به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از نشست وزیران خارجه کشورهای ۳+۳ در تهران، اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه اقدام‌های غرب که با روند توافق برجام در تناقض بوده را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران، تهران و مسکو اقدامات طرف‌های غربی توافق را که در تضاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است، محکوم کردند.

لاوروف همچنین در مورد گسترش همکاری‌های دوجانبه در چارچوب توافقات سطح بالا در تهران گفتگو کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دستور کار با تاکید بر مشارکت چندجانبه بین روسیه و ایران بر اساس توافقات انجام شده بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین بر اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه انرژی و لجستیک از جمله راه اندازی کامل کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب تاکید کردند. طبق اعلام وزارت خارجه روسیه، گام های اضافی برای تقویت بیشتر روابط روسیه و ایران مورد توافق قرار گرفته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز