تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

مکرون وارد تل آویو شد

مکرون، رییس‌جمهور فرانسه برای «اعلام همبستگی» با مقامات رژیم صهیونیستی، امروز سه‌شنبه وارد فلسطین اشغالی شد.
کد خبر: ۷۲۱۶۰

به گزارش معاصر به نقل از الجزیره، در ادامه حمایت سران کشورهای غربی از کشتار مردم غزه و اعلام «همبستگی و همدلی» با مقامات رژیم صهیونیستی، دقایقی پیش امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه وارد فلسطین اشغالی شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ماکرون به تل‌آویو رفته تا «همبستگی کامل» پاریس با اسرائیل را نشان دهد.

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی برای ابراز همدلی و همبستگی با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده که بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه تا امروز سه‌شنبه به ۵ هزار و ۸۷ نفر، شامل ۲ هزار و ۵۵ کودک و هزار و ۱۱۹ زن رسید. ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر نیز مجروح شده‌اند.

دیروز دوشنبه نیز سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان، و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه را «حق دفاع اسرائیل علیه تروریسم» توصیف کردند.

آن‌گونه که در وب‌سایت دولت انگلیس آمده این بیانیه پس از گفت‌وگوی تلفنی ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا منتشر شده است.

این ۶ کشور که خود را متعهد به کمک‌های سیاسی و ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی می‌دانند، در عین حال از ارتش رژیم صهیونیستی درخواست کردند که در بمباران و کشتار مردم غزه «به قوانین بین‌المللی و حفاظت از غیرنظامیان متعهد باشد.»

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز