تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
رییس هیات مدیره درمانگران اعتیاد تهران :

ارائه خدمات در مراکز ترک اعتیاد به حمایت وزارت بهداشت نیاز دارد

ارائه خدمات مطلوب‌تر دارویی و مشاوره‌ای در مراکز ترک اعتیاد به گیرندگان خدمت حمایت خاص وزارت بهداشت را می‌طلبد.
کد خبر: ۷۲۱۸۱

به گزارش معاصر، از درمانگران اعتیاد تهران، فرهاد گشتاسبی افزود: با توجه به توافقات قبلی که میان وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سازمان نظام پزشکی و غیره صورت گرفته بود، خواستار اجرایی شدن این توافقات در جهت گسترش توانمندهای مراکز ترک اعتیاد هستیم.

وی اظهار داشت: وظیفه وزارت بهداشت به عنوان یکی از متولیان و ناظران بر فعالیت درمانگران اعتیاد، گسترش توانمندی‌های مراکز درمانی و اصلاح اشکالات و تسهیل اموری است که منجر به ارائه خدمت با سطح بالاتر می‌شود.

به گفته وی، بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد درآمدهای یک مرکز صرف هزینه‌های دارویی و مشاوره می‌شود و اگر این ابزار از طریق افزایش مراکز محدود شود، گیرندگان خدمت آسیب خواهند دید و اگر قرار باشد بدون قاعده و ضابطه نسبت به افزایش مراکز اقدام کرد، دچار مشکل خواهیم شد.

گشتاسبی با اشاره به خواسته بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر از درمانگران اعتیاد در روز گذشته در مقابل وزارت بهداشت، تصریح کرد: مهمترین این پیشنهادها تقویت مراکز موجود و ارزیابی مجدد این مراکز بوده و همچنین، ارائه طرح‌های آموزشی در راستای ارتقای دانش درمان و تقویت مراکز ترک اعتیاد، از دیگر راه‌های برون رفت از مشکلات پیش رو است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز