تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
پنجمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی؛

181 برنامه ترویجی کشاورزی در پهنه های تولیدی فارس اجرایی شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای همزمان181 برنامه آموزشی با برگزاری پنجمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی در پهنه های تولیدی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۱۱

به گزارش معاصر،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معصومه مویدی با بیان اینکه این کاروان ترویجی یکم و دوم آبان ماه در 95 مرکز جهاد كشاورزي دهستان های این استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: در این برنامه ها زمينه بهرمندي 2 هزار و 825 نفر بهره بردار از يافته هاي علمي و تحقيقاتي فراهم شد.
به گفته وی؛ مشارکت صندوق بيمه محصولات کشاورزی استان فارس، شركت هاي دانش بنيان و كشاورزي فعال و کشاورزان خبره در اجرای برنامه های آموزشی و کاربردی در مزرعه کشاورزان از ویژگی های شاخص این کاروان ترویجی بوده است. ن مقام مسئول با بیان اینکه کاروان ترویجی با هدف افزایش بهره وری و میزان تولید محصولات شتوی با حضور يكپارچه و گسترده محققان، كارشناسان و خبرگان كشاورزي برگزار شد، افزود: مصرف بهینه آب كشاورزي، توسعه كشت گياهان دارويي و كم آب بر، جهش تولید در دیمزارها و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از محورهاي اصلي اين كاروان ترويجی بوده است.
مویدی؛ ترویج بیمه محصولات زراعی و مدیریت مخاطرات و تاب آوری در مقابل تنش ها، انتقال و نشر دانش و معرفی فن آوری های نوین را از دیگر محور های مهم پنجمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در استان فارس اعلام کرد.
او با اشاره به اینکه برنامه ها در قالب کارگاه، روز انتقال يافته ها و روز مزرعه در واحد تولیدی کشاورزان و سازه های ترویجی همچون سايت الگویی، كانون یادگیری و مزارع نمايشي برگزار شده است، بیان کرد: اهمیت تناوب و تعیین مناسب ترین تناوب محصولات شتوی با توجه به خصوصیات آب و هوایی هر منطقه، رعایت تاریخ کاشت و اهمیت آن در افزایش عملکرد و آماده سازی زمین و تهیه بستر مناسب بذر با تأکید بر کشاورزی حفاظتی برخی از عناوین برنامه های آموزشی بود.
به گفته وی؛ تغذیه متعادل و روش های مصرف کود های پایه، بوجاری بذر و ضد عفونی بذور خود مصرفی و اهمیت استفاده از بذور گواهی شده در افزایش عملکرد، استفاده از بذر مال ها و روش های کاربرد آن، آشنایی با ارقام بذر مناسب و سازگار با اقلیم های مختلف، خاکورزی حفاظتی و آشنایی با ماشین آلات و روش های کاشت محصولات شتوی، روش های نوین کشت محصولات شتوی با تاکید بر کشت روی پشته های عریض در کشت محصولات شتوی از دیگر عناوین برنامه های آموزشی بوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کشاورزی اقتصاد
ارسال نظر

آخرین اخبار روز