تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

پل طبیعت آبی می‌شود

امشب، پل طبیعت به مناسبت هفته ملی بیمه سلامت و همزمان با سالروز تصویب قانون مترقی بیمه همگانی (روز ملی بیمه سلامت، سوم آبان)به رنگ آبی در می‌آید.
کد خبر: ۷۲۲۱۷

به گزارش معاصر، از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، پل طبیعت امشب به مناسبت هفته بیمه سلامت و همزمان با روز ملی بیمه سلامت (سوم آبان) به رنگ سازمانی سازمان بیمه سلامت ایران، آبی رنگ می شود.

هر ساله به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی هفته نخست آبان به مناسبت هفته ملی بیمه سلامت درنظر گرفته می شود.

سازمان بیمه سلامت از سال ۱۳۷۳ ایجاد اما از ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۱ با تجمیع سازمان های بیمه گر کشور تشکیل شد؛ و ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

علاوه بر جمعیت عشایری و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر، بر اساس قانون بودجه، سه دهک اول درآمدی و دو دهک چهارم و پنجم نیز با مصوبه هیات دولت به صورت رایگان بیمه شده اند به طوری که در دولت مردمی، ۳۳ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

مشارکت گسترده در نسخه نویسی الکترونیک با صدور ۱۵۰ میلیون نسخه الکترونیک در طول سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حمایت بیمه ای و پوشش هزینه های درمان ناباروری، پوشش خدمات توانبخشی افراد دارای معلولیت با تعریف ۵۹ خدمت، راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، کاهش پرداخت حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ درآمدی، پوشش رایگان بیمه ساکنان محلات کم برخوردار، پوشش بیمه ای مادران باردار و فرزندان شان تا ۵ سالگی و پرداخت به روز مطالبات موسسات درمانی بخشی از عملکرد این سازمان در دولت مردمی است که بارها مورد تقدیر رییس جمهور و مسئولان کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز