تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
بیست‌ و سومین روز عملیات طوفان الاقصی:

آژیرهای خطر در غلاف غزه به صدا درآمد

بامداد امروز یکشنبه در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای بیست و سومین روز، ده‌ها تن شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند.
کد خبر: ۷۲۳۱۶

 

به گزارش معاصر ، تجاوز به نوار غزه برای بیست و سومین روز بیش از ۸۰۰۰ شهید، ۱۹ هزار و ۷۴۳ زخمی و ۱۸۰۰ مفقود و تخریب منازل و ساختمان‌های مسکونی بر سر ساکنان آن برجای گذاشته شده و همچنین راه‌های اصلی و فرعی و زیرساخت‌ها در مناطق مختلف غزه تخریب شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه اطراف بیمارستان القدس در منطقه تل الهوا در غزه بمباران کردند. هواپیماهای جنگی همچنین یک خانه مسکونی شش طبقه در محله تل الهوا در غرب غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن شهروندان شد.

بمباران منازل فلسطینی‌ها در بیر نعجه در شمال غزه توسط اشغالگران ۹ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

منابع محلی گزارش دادند که ده‌ها شهروند در اردوگاه شاطی در غرب غزه شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند که تعدادی از آنها بهبود یافته و تعدادی دیگر همچنان زیر آوار هستند.

دکتر اسراء الاشقر بر اثر بمباران منزلش به شهادت رسید و پس از قطع ارتباط با آمبولانس با کامیون به بیمارستان اندونزی منتقل شد.

در محله الزیتون در جنوب شرقی غزه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین خانه را بمباران کردند که در نتیجه آن دست کم ۳۰ شهروند شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند، در محله التفاح در شرق نیز هواپیماها حدود پنج خانه را بمباران کردند که منجر به شهدا و مجروحان در میان شهروندان شد.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی همچنین دو خانه را در محله شجاعیه در شرق شهر غزه بمباران کردند که منجر به تعدادی شهید و مجروح شد که تعدادی از آنها هنوز زیر آوار هستند.

در اردوگاه جبالیا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۱۱۰ خانه را بمباران کردند که در نتیجه آن دست کم ۴۵ نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت، در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، 10 نفر شهید شدند که سه نفرشان کودک هستند. همچنین بیش از ۲5 نفر زخمی شده‌اند.

در خان یونس و رفح، حدود ۵۷ شهروند که اکثر آنها آواره بودند، در پی تخریب منازل توسط هواپیماهای جنگی بر سر ساکنان به شهادت رسیدند و به بیمارستان‌های ابویوسف النجار و ناصر در جنوب نوار غزه منتقل شدند.

 

تداوم جنایات و حملات شبانه اشغالگران در  غزه

همچنین رژیم صهیونیستی صبح امروز دست به حملات توپخانه‌ای و دریایی زده است. حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه در شرق اردوگاه‌های البریج و المغازی در مرکز نوار غزه از سرگرفته شد. شلیک مجدد توپخانه ساعاتی پس از شهادت ۹ فلسطینی در اردوگاه‌های نصیرات و مغراقه در مرکز نوار غزه رخ داد.

این تجاوزات در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه بار دیگر از فلسطینی‌ها خواست قبل از گسترش حمله زمینی، شمال نوار غزه را تخلیه کنند.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پلتفرم X نوشت: «این یک هشدار نظامی فوری است. برای امنیت فوری شما، همه ساکنان شمال غزه و شهر غزه باید موقتاً به سمت جنوب حرکت کنند.»

درگیری‌های شدیدی بین گروه‌های مقاومت فلسطین در راس آنها گردان‌های عزالدین قسام و نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در چندین منطقه در شمال و مرکز نوار غزه آغاز شده است.

 

آژیرها در شهرک‌های غلاف غزه به صدا درآمدند

آژیر خطر در شهرک‌های «غلاف غزه» صبح یکشنبه پس از آخرین بمباران‌ها در غزه به صدا درآمد. الجزیره اعلام کرد، آژیرهای خطر در نتیف هعسراه در منطقه غلاف غزه به صدا درآمد.

 

پیاده‌نظام‌های اشغالگر از رفح عقب‌نشینی کردند

 

خبرنگار المیادین گزارش داد، نیروهای پیاده نظام اشغالگران در کمین مقامت افتادند. این نیروهای پیاده نظام بعد از درگیری شدی با اعضای مقاومت که سه ساعت طول کشید از صوفا در شرق رفح عقب نشینی کردند.

بازگشت تدریجی شبکه ارتباطی و اینترنت به برخی از مناطق نوار غزه

خبرنگار الجزیره گفت: شبکه ارتباطی و اینترنت تا حدودی به برخی از مناطق نوار غزه بازگشته است. این در حالی است که سخنگوی ارشد ارتش اشغالگر از بیان اینکه آیا رژیم صهیونیستی مسؤول قطع ارتباط در غزه در روز جمعه است یا خیر، خودداری کرد و تنها گفت: «اسرائیل برای حفاظت از نیروهای خود هر کاری لازم است انجام خواهد داد.»

 

افزایش شمار تلفات ارتش اشغالگر

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در آخرین به روز رسانی اطلاعات خود تعداد کشته شدگان را از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» که توسط جنبش حماس در روز شنبه هفت اکتبر آغاز شد، اعلام کرد.

سایت رسمی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون تعداد کشته شدگان این ارتش اعم از افسران و سربازان به ۳۱۱ نفر رسیده است.

 

صلیب سرخ از ورود یک تیم پزشکی بین‌المللی به نوار غزه خبر داد

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از ورود یک تیم پزشکی بین‌المللی به غزه به همراه شش کامیون مملو از مواد پزشکی و تجهیزات تصفیه آب برای حمایت از بخش پزشکی در نوار غزه خبر داد.

کمیته در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار RT قرار گرفت، گفت: «یک تیم جراحی جنگ و یک متخصص آلودگی سلاح‌ها امروز وارد شدند. آنها از جمله ۱۰ کارشناس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هستند که به همراه شش کامیون حامل مواد پزشکی و لوازم تصفیه آب وارد شدند.»

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ افزود که ورود تیم جدید توانایی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را برای ادامه حمایت از بیمارستان‌ها، انجام عمل‌های جراحی نجات بخش، کمک به افرادی که نیاز شدید به آب آشامیدنی سالم دارند و کمک به جمع کردن مجدد خانواده‌های اسرای آزاد شده در آینده افزایش می‌دهد.

 

این کمیته ادامه داد: این کمک‌های بشردوستانه بسیار اندک است، اما کافی نیست.

 

این نهاد خاطرنشان کرد که تیم جراحی و تجهیزات پزشکی به کاهش فشار شدید بر پزشکان و پرستاران در غزه کمک خواهد کرد و بر نیاز به دسترسی ایمن و پایدار بشردوستانه در سراسر غزه تاکید دارد.

این کمیته در بیانیه خود توضیح داد که مواد پزشکی جدید برای شمال و جنوب غزه شامل مجموعه‌ای از تجهیزات جراحی در زمان جنگ و بسته‌های بزرگ لوازم مورد استفاده برای درمان زخمی‌ها می‌شود که می‌تواند برای درمان بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر بسته به جراحات آنها استفاده شود. این کمک‌ها همچنین شامل قرص‌های کلر هستند که می‌توانند ۵۰,۰۰۰ لیتر آب آشامیدنی را تصفیه کنند تا به کاهش مشکلاتی که ساکنان غزه در حال حاضر برای یافتن آب سالم و تمیز با آن مواجه هستند، کمک نمایند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز