تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

انسولین‌های نوع جدید اثربخشی بهتری دارند

انسولین‌های نسل جدید نسبت به انسولین‌های قدیم مزایای بسیاری دارد.
کد خبر: ۷۲۳۴۶

به گزارش معاصر، در انسولین‌های نوع جدید به دلیل طولانی‌اثر بودن آن، فرد دچار افت قند خون کمتری به خصوص هنگام شب می‌شود و تعداد انسولینی که باید در طول روز مصرف شود، کمتر است و فرد مبتلا به دیابت در طول روز نیاز به یک و در نهایت دو مرتبه مصرف انسولین دارد.

عطیه آموزگار فوق تخصص غدد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص نسل جدید انسولین‌ها، گفت: از آنجایی که نوع مولکول انسولین‌های جدید متفاوت است، راحت‌تر تزریق شده و تعداد دفعاتی که نیاز است این نوع انسولین تزریق شود کاهش پیدا می‌کند. اینها در کنار هم سبب کاهش اُفت قند در مصرف کننده می‌شوند. در واقع مصرف‌کنندگان این انسولین، کمتر به اُفت قند دچار می‌شوند.

وی افزود: از مزیت‌های این دارو می‌توانیم به استفاده یک‌بار در روز این انسولین اشاره کنیم. در واقع فرد مبتلا به دیابت، تعداد سوزن‌های کمتری را استفاده کرده و به همین ترتیب هزینه‌های کمتری نیز برای مصرف روزانه انسولین پرداخت می‌کند. از سوی دیگر، دفعاتی که می‌خواهد قند خونش را چک کند کم شده و کمتر نگران اُفت قند خون خود خواهد بود.

آموزگار ادامه داد: از آنجا که این محصول در داخل ایران تولید می‌شود امید است که بیماران دسترسی به این دارو را بدون کمبود داشته باشند و مزایای این دارو می‌تواند در بهبود وضعیت بیماران انسولینی کمک‌کننده باشد.

فاطمه اصفهانیان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص غدد نیز گفت: این نوآوری که چند سالی می‌شود به بازارهای جهانی آمده و با طول اثرهایی که دارد می‌تواند در کنترل قند خون تأثیرگذار باشد و در حال حاضر با درایت، وارد کشور ما نیز شده است.

وی افزود: مشکل بیماران دیابتی با انسولین این است که وقتی میزان قند خون افزایش پیدا می‌کند مجبورند تزریق‌های مکرر انجام دهند اما مزیت این دارو این است که با ترکیب خاص به کار رفته در آن، سبب می‌شود بیمار با تزریق کمتری قند خون خود را کنترل کرده و در نتیجه با انسولین کمتری به سطح نرمال قند خون برسد. اگر به این ماجرا به صورت طولانی مدت نگاه کنیم متوجه می‌شویم هزینه‌های درمان برای بیمار دیابتی با مصرف این انسولین کاهش پیدا می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این نوع انسولین، قند خون را به خوبی کنترل کرده و بیمار کمتر با افت قند خون روبرو می‌شود.

اصفهانیان ادامه داد: خط تولید این نوع انسولین در ایران به راه افتاده و دسترسی به آن برای همه بیماران مهیا شده است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه تحریم‌ها نتوانسته تولید این محصول را با مشکل روبرو کند، تاکید کرد: قیمت نهایی یک محصول به حمایت شرکت‌های بیمه بر می‌گردد، اما با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که در سال‌های قبل، کشور ما با آنها درگیر بود باید بگوییم که هزینه تمام‌شده این دارو افزایش نداشته و انتظار می‌رود که با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز