تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

صحبت های محسنی اژه‌ای در نشست با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان

واحدهای حقوقی خود را در راستای اتقان قراردادها و تنظیم دفاعیات مستدل در مراجع قضایی، تقویت کنید
کد خبر: ۷۲۳۹۷
به گزارش معاصر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در نشست با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان اظهار کرد: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است اما استنباط من آن است که در کل کشور و در میان ما مسئولان، این نقش، مجهول‌القدر مانده است؛
چنانچه به نقش اثرگذار تولید و‌ اقتصاد در مقابله با تحریم‌ها، واقف‌تر باشیم، در آن صورت در وضع قوانین و‌مقررات و‌اقدامات حقوقی و غیرحقوقی خود نیز متفاوت عمل می‌کنیم. رئیس دستگاه قضا گفت: استان کرمان در طول بیش از چهل سال گذشته، در سطح مقامات عالی‌رتبه کشور، نمایندگانی را داشته است، حال باید این سوال را مطرح کرد که چرا همچنان برخی از مشکلات تولیدی در این استان صنعتی و معدنی، باقی مانده و آن تعامل مطلوب میان بخش دولتی و بخش خصوصی در جهت رفع کامل موانع تولیدی صورت نگرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: یکی از مشکلات شما فعالان اقتصادی و تولیدی، آن است که نمی‌توانید برای بنگاه‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشید و این موضوع را مطرح می‌کنید که نمی‌دانید با جابجایی یک دولت یا یک وزیر یا یک استاندار، چه مقرره جدیدی ابلاغ می‌شود؛ در واقع یکی از مشکلات شما، عدم وجود سیاست‌های روشن و شفاف و غیرقابل‌پیشبینی بودن شرایط است؛ شرایطی که با رفتن مدیران تغییر می‌کند.
مدیرعامل یکی از شرکت‌های لاستیک‌سازی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: عواقب صدور برخی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های دولتی که متعارض هم هستند، صادرات تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها را دچار مشکل کرده و تقاضای ما از دستگاه قضایی، ورود به این موضوع است. مدیرعامل یکی از شرکت‌های عمرانی استان کرمان نیز در این جلسه، به ارائه گزارشی از پیشینه و خدمات شرکت متبوع خود پرداخت. مدیرعامل یکی دیگر از شرکت‌های معدنی استان کرمان نیز ضمن قدردانی از اهتمام ویژه استاندار و مسئولان قضایی این استان در پیگیری رفع مشکلات حوزه معدن، به ارائه گزارشی از مشکلات پیش روی در مسیر تولید شرکت متبوع خود پرداخت.
مدیرعامل یکی از شرکت‌های صنعتی استان کرمان نیز در این جلسه خواستار برخورد قاطع و جدی دستگاه قضا با تخلفات حوزه «مالکیت معنوی اختراعات و ابتکارات صنعتی» شد. یکی دیگر از فعالان اقتصادی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: چرا در شرایطی که کشور ما توانایی تولید همه نوع رینگ مورد نیاز خودروسازان را دارد، باز هم شاهد هستیم که مجوز واردات رینگ به خودروسازان داده می‌شود. رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان نیز در این جلسه خواستار ایجاد شعبه یا هیئت حل اختلاف تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز