تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸

حضور رئیس عدلیه در چند جلسه رسیدگی قضایی در استان کرمان

رئیس عدلیه در چند جلسه رسیدگی قضایی از دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان بازدید به عمل آورد.
کد خبر: ۷۲۴۰۹

به گزارش معاصر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائيه، در راستای رویکرد حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ناظر بر بازدیدها و سرکشی‌های مستمر از مراکز و مراجع قضایی، رئیس دستگاه قضا از دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان بازدید به عمل آورد. محسنی اژه‌ای در جریان حضور خود در دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان در‌ راستای تاکیدات خود پیرامون بسط و توسعه دادرسی‌های الکترونیک و هوشمندسازی فرآیندهای قضایی، در جلسه دادرسی الکترونیک یک پرونده مرتبط با سرقت های زنجیره ای خودرو حضور یافت.

رئیس دستگاه قضا در این جلسه دادرسی الکترونیک، به استماع سخنان متهم پرونده که در زندان حضور داشت و همچنین وکیل وی و یکی از شکات پرونده که در شعبه دادگاه حضور داشتند، پرداخت. متهم پرونده مذکور با شناسایی خودروهای فروشی در فضای مجازی، با صاحب خودرو تماس برقرار کرده و به بهانه بازدید از خودرو و آزمایش فنی آن، خودرو را سرقت می‌کرد.

رئیس قوه قضائيه در پایان حضور خود در این جلسه رسیدگی، از وکیل متهم و قاضی پرونده، سوالاتی را در خصوص سوابق قبلی متهم مطرح کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سپس در یکی از جلسات دادگاه تجدیدنظر کرمان که با موضوع رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در جریان بود، حضور پیدا کرد. رئيس عدلیه همچنین در جریان حضور در دادگاه‌های تجدیدنظر کرمان، به گفت‌وگوی چهره به چهره با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و استماع مطالب آنها پرداخت و خطاب به مقامات ذی‌ربط قضایی دستور‌ داد که در چهارچوب موازین قانونی به درخواست‌های این افراد رسیدگی شود.

یکی از مراجعه‌کنندگان که رئیس قوه قضائیه بصورت ویژه و بدون‌واسطه به استماع سخنان و تظلم‌‌خواهی او پرداخت، مادر یکی از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس بود؛ رئیس دستگاه قضا پس از استماع تظلم‌خواهی این مادر، دستورات مقتضی را برای رسیدگی صادر کرد.

محسنی اژه‌ای با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محمدحسین یوسف‌الهی و شهید حسین پورجعفری، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان نمود رئیس قوه قضائيه در پایان حضور یک ساعته خود در گلزار شهدای کرمان، نماز مغرب و عشا را در این مکان و به همراه دیگر زائران و دانش‌آموزان حاضر در گلزار شهدای کرمان اقامه کرد به گزارش مرکز رسانه قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر روز گذشته چهارشنبه (دهم آبان‌ماه) و در جریان سفر استانی به کرمان، در گلزار شهدای این شهر حضور پیدا کرد.

رئیس قوه قضائيه با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محمدحسین یوسف‌الهی و شهید حسین پورجعفری، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان کرد. گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به گلزار شهدای کرمان،  در جمع دانش‌آموزان بسیجی یکی از دبیرستان‌های کرمان حضور یافت و برای دقایقی به گفتگوی صمیمانه با آنها پرداخت.

رئیس دستگاه قضا در ادامه، با تعدادی از زائران گلزار شهدای کرمان به گفت‌وگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب و درخواست‌های آنها را استماع کرد. رئیس قوه قضائيه در پایان حضور یک ساعته خود در گلزار شهدای کرمان، نماز مغرب و عشا را در این مکان و به همراه دیگر زائران و دانش‌آموزان گلزار شهدای کرمان اقامه کرد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز