تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

بورس انرژی میزبان معامله ۱۶۶ هزار و ۴۴۴ تن فرآورده‌های هیدروکربوری بود

بورس انرژی ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان ۱۹۱ معامله به ارزش بیش از ۴۸ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال بود که از این مقدار ۱۶۶ هزار و ۴۴۴ تن به معاملات فرآورده‌های هیدروکربوری در بازار فیزیکی این بورس اختصاص داشت.
کد خبر: ۷۲۴۳۷

به گزارش معاصر به نقل از بورس انرژی، در هفته گذشته ۹۹.۴ درصد معاملات بورس انرژی ایران در بازار فیزیکی انجام شد. به این ترتیب بیش از ۱۱۵ هزار و ۹۸۴ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل و بیش از ۵۰ هزار و ۴۵۸ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال در رینگ داخلی معامله شد.

درخشش پتروشیمی نوری در عرضه‌ها و معاملات

در پنج روز معاملاتی هفته گذشته شرکت پتروشیمی نوری با ۵۵ هزار و ۹۵۰ تن عرضه در صدر عرضه‌کنندگان برتر بورس انرژی ایران قرار داشت. پس از آن شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با ۴۰ هزار و ۹۶۲ تن، شرکت پالایش نفت آبادان با ۳۶ هزار تن، شرکت نفت ستاره خلیج فارس با ۳۲ هزار و ۳۴۶ تن و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار تن قرار دارند.

از میان محصولات عرضه‌شده در هفته‌ای که گذشت، تمام عرضه‌های شرکت پتروشیمی نوری به فروش رفت، بنابراین این شرکت بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص داد.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس و شرکت ملی گاز ایران به‌ترتیب ۳۲ هزار و ۳۴۶ و ۲۴ هزار تن عرضه داشتند که تمام این حجم را به‌فروش رساندند و به این ترتیب در جایگاه دوم و سوم بیشترین معاملات قرار گرفتند.

پس از آن شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۸ هزار و ۹۹۵ تن و شرکت پالایش نفت شیراز با ۱۰ هزار و ۱۰۸ تن توانستند در رده‌ چهارم و پنجم قرار بگیرند.

در هفته‌ای که گذشت، نزدیک به ۵۱ هزار تن نفت سفید در بورس انرژی ایران معامله شد و در جایگاه نخست کالاهای معامله‌شده نشست.

پس از نفت سفید، برش سنگین با ۳۷ هزار تن رتبه دوم را از آن خود کرد و بعد از آن گاز مایع، رافینیت و نفتای سبک در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز