تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

خیریه ارایه دهنده کمک‌های موردی نیستیم

بنیاد مستضعفان یک ارزش الهی و انسانی و یک رسالت سازمانی است و یک خیریه ارایه دهنده کمک‌های موردی نیست
کد خبر: ۷۲۴۴۸

به گزارش معاصر، حسین دهقان در مراسم معارفه خود به عنوان رییس جدید بنیاد مستضعفان با تشکر از اعتماد رهبری برای انتخاب وی اظهار داشت: شکرانه این اعتماد پیگیری مطالبات و خواسته‌های رهبری خواهد بود که در حکم بیان کردند و پیش از این ابلاغ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام توان، سرمایه و حیثیت و هر آنچه اندوخته من بوده را برای پیاده‌سازی حکم رهبری خواهم گذاشت، گفت: این دارایی را صرف آبادانی و محرومیت‌زدایی خواهیم کرد و هنر و توان مدیریتی ما باید برای اولویت بخشی به حکم رهبری و ترجمان این اهداف باشد وگرنه کوتاهی کردیم و مقصر خواهیم بود.

رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه نه زمانی برای اتلاف و نه منابعی برای هدر رفتن نداریم، ادامه داد: امروز در نقطه قابل اتکایی برای جهش به آینده قرار داریم و بنیاد را نهادی می‌دانم که مورد توجه و اعتماد همگان است.

دهقان افزود: شاید در اذهان بخشی از مردم درباره بنیاد تصویری دیگری وجود داشته باشد اما بنیاد باید مطلوب همه محرمان باشد و از آنها دستگیری کند تا بتوانند از این شرایط عبور کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یک ارزش الهی و انسانی و یک رسالت سازمانی است و یک خیریه ارایه دهنده کمک‌های موردی نیست، گفت:ماموریت ما در بنیاد محرومیت زدایی است و بنیاد دو بخش کاملا مستقل دارد که بخش اول آن اقتصادی است که باید درآمد و توسعه پایدار ایجاد کنیم و بخش دوم آن محرومیت زدایی است که باید متناسب با بخش اقتصادی در بخش محرومیت‌زدایی اقدام کنیم و به نیازها پاسخ دهیم.

رییس بنیاد مستضعفان با تاکید براینکه اجازه نمی دهیم بنیاد مرعوب سخنان مخالفان نظام شود، گفت: حرکت ما به سوی توسعه پایدار و تحقق ماموریت‌ها است و وقت و انرژی برای درگیر شدن با دیگران را نداریم.

وی اظهار داشت: رقیب بخش خصوصی نخواهیم بود و همراه و همکار دولت هستیم و با مشارکت مردم نسبت به محرومیت زدایی اقدام می‌کنم شاید محرومان درمحدودیت باشند اما ناتوان نیستند و ما توانمندی آنها برای محرومیت زدایی گام برمی‌داریم.

دهقان با بیان اینکه در بنیاد با نگاه علمی و تجربه زیست شده ماموریت محول شده را به اجرا می‌رسانیم و با توان مردم برای آنها درآمد پایدار برای زندگی عزتمدانه ایجاد می‌کنیم، ادامه داد: کمک قطره‌چکانی به محرومان روش مطلوب ما نیست و معتقدیم اقدامی که در قلعه گنج برای محرومیت‌زدایی انجام شد باید توسعه پیدا کند و تعمیم داده شود و چرا چنین مردمان با استعدادی باید فقیر باشند.

وی افزود: بنیاد را یک نهاد انقلابی می‌دانیم بنابراین این نهاد باید ویژگی‌های انقلابی را هم داشته باشد یعنی پاکدستی و متشکل از نیروی انسانی تمام عیار در آن دیده شود ، بنیاد مستضعفان باید نهادی هوشمند و چابک باشد و در عین حالی که بی انظباطی را برنمی‌تابیم به محدود کردن نیروی انسانی هم اعتقادی ندارم چراکه بنیاد باید محل ظهور ایده‌های جدید نیروی انسانی آن باشد.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : خیریه مستضعفان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز