تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹

بررسی جزء به جزء ادعاهای مطرح شده در مورد پرونده شهید عجمیان

در روزهای اخیر موضوعات مختلفی درباره پرونده شهید روح الله عجمیان مطرح شده است که قوه قضاییه پاسخ‌های شفاف و صریحی را در رابطه با این پرونده و جزئیات آن ارائه کرده است که تعدادی از این توضیحات در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.
کد خبر: ۷۲۵۲۸

به گزارش معاصر بر اساس گزارش پزشکی قانونی، علت تامه فوت، نارسایی حاد قلبی به دنبال خونریزی شدید داخلی متعاقب برخورد تقریبا همزمان جسم برنده و نوک تیز (چاقو) به قفسه صدری و جسم سخت به پهلوی راست است که هر دو اقدام نیز با توجه به ادله و مستندات متعدد و فیلم صحنه جنایت و همچنین اقاریر صریح افراد در صحن دادگاه از سوی محمد حسینی و محمدمهدی کرمی صورت گرفته است. 

هیچ یک از قاتلان و افرادی که سابقا به اعدام محکوم شده بودند آزاد نشده‌اند. حکم تعدادی دیگر از متهمان پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، مورد تایید دیوانعالی کشور قرار گرفت و بدین ترتیب «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند و این افراد بدون یک روز آزادی در حال طی دوران محکومیت هستند.

این ادعا که حمید قره حسنلو دست شهید را شکسته یا با چاقو ضرباتی به شهید وارد کرده است غیرواقع بوده و هیچگونه سند و مدرکی دال بر این موضوع نیز در پرونده وجود ندارد و علاوه بر آن، مطابق گزارش پزشکی قانونی شکستگی مورد اشاره اصولا در جسم شهید مظلوم وجود نداشته است، همچنین نه تنها تصاویر روز حادثه نیز نشان می دهد چاقویی در دست حمید قره حسنلو نبوده است بلکه هیچ ادعا و یا مطلبی در پرونده مبنی بر حمل چاقو از سوی قره حسنلو مطرح نشده است و نقشی در قتل شهید نداشته است. در روزهای اخیر موضوعات مختلفی درباره پرونده شهید روح الله عجمیان مطرح شده است که قوه قضاییه پاسخ‌های شفاف و صریحی را  در رابطه با این پرونده و جزئیات آن ارائه کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز