تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

۳۰۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان مرتکب تخلف شدن

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از رسیدگی به پرونده تخلف ۳۰۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان اطلاع داد.
کد خبر: ۷۲۵۶۷

به گزارش معاصر، محمد جولانژاد اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تخلف ۲۶۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۴۵ شرکت مسافری استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در بخش شرکت‌های حمل و نقل کالا، برای ۴۰ شرکت حکم تعطیلی صادر شده و ۱۸۰ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی و ۲۰ شرکت تذکر کتبی دریافت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: همچنین در این زمینه ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا نیز تبرئه و ملزم به رعایت ضوابط شده‌اند.

جولانژاد ادامه داد: در حوزه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری نیز از ابتدای امسال تاکنون براساس رسیدگی به پرونده‌های تخلف این شرکت‌ها، ۵ شرکت تذکر کتبی دریافت کرده‌اند و ۲۰ شرکت مشمول جریمه نقدی و ۲۰ شرکت نیز تبرئه شده‌اند.

وی عنوان کرد: عمده تخلف شرکت‌ها عدم پرداخت کرایه رانندگان است که در این زمینه تلاش می‌شود با رسیدگی به پرونده شکایات در این خصوص و دیگر حوزه‌ها شاهد کاهش این تخلفات باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر، تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای شامل عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و همچنین به استناد قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری جاده‌ای مبنی بر استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه، به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی می‌شود و با توجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدام می‌شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : حمل و نقل خوزستان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز