تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

کشتیرانی جمهوری اسلامی به کشتی‌سازی ورود کرد

کشتیرانی جمهوری اسلامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولید داخل در زمینه ساخت کشتی وارد شده است.
کد خبر: ۷۲۵۹۷

به گزارش معاصر، امیر بیات کشتیرانی کارش حمل کردن محموله‌ها است و در جهت حمایت از ساخت داخل و کمک به تولید کنندگان داخلی در زمینه ساخت کشتی هم وارد شده است.

وی بیان کرد: کشتیرانی و هیات مدیره به دنبال کمک به تولیدات داخلی و فعال سازی کارخانه‌جات داخلی است.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ کشتیرانی کارهای لجستیک است که یک موضوع زنجیره‌ای می‌باشد و همه محموله‌هایی که حمل و در بنادر تخلیه می‌شوند نیاز به حمل به داخل و یا ترانزیت از داخل کشور به خارج دارند که به همین دلیل لوکوموتیو و ریل یک موضوع مهم برای تسریع در حجم انبوه انتقال کالا دارد.

بیات اظهار کرد: با پیگیری مدیرعامل کشتیرانی، قرارداد چهار فروند کشتی کانتینری و رورو در دریای خزر با شرکت صدرا منعقد شده که امید است این شرکت با توجه به مشکلاتی که در گذشته داشته، این چهار فروند را تولید و تحویل دهد.

وی گفت: چهار فروند شناور دیگر با کشتی‌سازی ارونددان در جنوب کشور منعقد شده است.

وی تاکید کرد: می‌طلبد راه‌آهن و گمرک کمک دهند تا خط ترانزیت را فعال و کریدور گسترش یابد تا شاهد توسعه بیشتری در حمل و نقل کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قراداد ساخت ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند با واگن پارس مپنا منعقد شده و در جریان پیش پرداخت آن هستیم.

بیات بیان کرد: واگن‌های لبه بلند در جمهوری اسلامی ایران به منظور انتقال محمولاتی که از جنوب، شمال و اقصی نقاط وارد کشور می‌شود، موضوع مهمی است.

وی اظهار کرد: این واگن‌ها می‌تواند کمک به توسعه فعالیت‌های لجستیک در کشتیرانی برای انتقال محمولات بویژه فله و کمک به توسعه کریدور شمال و جنوب که نقش مهم و اساسی در قرارداد کریدور شمال - جنوب دارد، ایفا کند.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده این واگن‌ها ظرف چهار ماه تحویل کشتیرانی شود.

مدیر کارخانه واگن‌پارس مپنا هم به خبرنگاران گفت: رونمایی از نخستین واگن لبه بلند از محل قرارداد ۲۰۰ دستگاه با شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی امروز ( دوشنبه) رونمایی شد.

محمدرضا شاهرخی افزود: امید است این قرارداد عملیاتی شود و به تعهد خود ظرف چهار ماه که هر ماه تولید ۵۰ واگن لبه بلند است، عمل کرده و به موقع به مشتری خود تحویل دهیم.

وی بیان کرد: این واگن‌ها برای جابجایی بارهای فله بویژه سنگ‌آهن و موادمعدنی است که با سرمایه‌گذاری جدی که کشتیرانی داشته، امید است بتوان در یک تا ۲ سال آینده از مشتریان این شرکت باشد.

مدیر کارخانه واگن پارس مپنا ادامه داد: نمونه خارجی این واگن اروپایی ۸۰ هزار یورو و از اروپای شرقی حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار یورو است.

شاهرخی گفت: در واگن‌های باری حدود ۹۸ درصد ساخت داخل است، یک سری اقلام کوچک وارد می‌شود که در دنیا عرف است و تنها ۲ قلم جنس خرید خارج داریم.

وی بیان کرد: مبلغ ساخت این واگن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از رقبای خارجی است.

شاهرخی گفت: با توجه به کیفیت و استانداردهای اخذ شده در تولید واگن‌های باری، سفارشارتی را از کشورهای اروپایی و اروپای شرقی اخیرا به سمت واگن پارس آمده که امید است بتوانیم بازار صادراتی داشته باشیم.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز