تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

وجود تحریم‌های ظالمانه برای متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایرانی

کارشناس حمل‌ونقل هوایی با بیان "متخصصان الکترونیک هواپیمایی با دانش خود در برابر تحریم‌های ظالمانه ایستاده‌اند"گفت:‌متخصصان ایرانی با وجود تحریم‌ها یک بازوی پیشرو در سطح بین‌المللی هستند.
کد خبر: ۷۲۶۰۱

به گزارش معاصر، محسن ناصری دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با اشاره به تلاش‌ها و سخت کوشی پرسنل متعهد و متخصص الکترونیک هواپیمایی اظهار کرد:‌این متخصصان مسئولیت نصب و نگهداری زیرساخت‌های هوانوردی اعم از ارتباطی و ناوبری و نظارتی (راداری) و تجهیزات کمک بازرسی و ایمنی را   عهده‌دار هستند.یک هواپیما از لحظه شروع عملیات پرواز تا نقطه اوج توسط سامانه های ارتباطی و اتوماسیون راداری رصد می‌شود و اطلاعات آن به‌صورت پیوسته در حال پردازش است.

وی با بیان این‌که این فرآیند تا زمان فرود هواپیما و رفتن آن به پارکینگ (اپرون) ادامه دارد، گفت: این صحت، پایداری و تداوم اطلاعات به دانش و تخصص ATSEP (پرسنل تجهیزات امنیتی ترافیک هوایی) وابسته است

وی تاکید کرد: متخصصان الکترونیک هواپیمایی با علم و دانش خود در برابر تحریم‌های ظالمانه ایستاده‌اند و با تمام توان سامانه‌های ارتباطی و ناوبری و نظارتی (راداری) و تجهیزات بازرسی و ایمنی را در سراسر کشور فعال نگه داشته‌اند تا پروازهایی ایمن و راحت در آسمان ایران انجام شود. بی شک از این بستر ایمن و پایدار، پروازهای عبوری هم منتفع شده و استفاده بهینه می‌کنند.

دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با یادآوری شعار سال 1402 یادآور شد: متخصصان الکترونیک هواپیمایی علی رغم مسئولیتی که در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دارند بدون هیچ توقعی با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها همکاری لازم را انجام داده‌اند و نگرش هوانوردی مبتنی بر استاندارهای هوانوردی بین‌المللی را در رویکرد آنها نهادینه کرده‌اند تا آن شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان محصولات خودر را در راستای ایمنی هوانوردی به مرحله تولید برسانند.

ناصری اضافه کرد: انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران در راستای دفاع از حقوق صنفی و پشتیبانی از پرسنلATSEP و معرفی این تخصص و متخصصان آن به جامعه شکل گرفته و بیشتر اعضا آنرا شاغلان در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هستند.

وی با بیان این‌که تبادل اطلاعات و انتقال تجربه با مجامع بین‌المللی دستاوردهایی را به ارمغان آورده است،‌ اظهار کرد: انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با استفاده از ظرفیت‌ها و توان متخصصان داخلی توانسته ایران را در سطح بین‌المللی باوجود تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده به‌عنوان یک بازوی پیشرو شناخته می‌شود.

ناصری با تبریک روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، افزود:‌ این روز یادآور تلاش‌ها و سخت کوشی پرسنل خدوم و متخصص الکترونیک هواپیمایی است و همه باید قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه روزی این ایثارگران باشیم.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز