تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

حدود ۹.۳ درصد کرمانی های بالای ۱۸ سال دیابت دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۹.۳ درصد از افراد بالای هجده سال در استان کرمان دچار دیابت هستند و این عدد در سطح کشور حدود ۱۱ درصد است.
کد خبر: ۷۲۶۴۲

به گزارش معاصر مهدی احمدی‌نژاد بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماری‌های فشارخون و دیابت گفت: در این پویش تمامی افراد بالای هجده سال می‌توانند به صورت رایگان تست قند و فشار خون بدهند.

وی بیمارهای فشار خون و دیابت را بیماری‌های خاموش ارزیابی کرد وادامه داد: شناسایی زودهنگام و درمان به موقع امکان کاهش خطرات ناشی از این بیماری را در پی خواهد داشت.

احمدی نژاد هدف اصلی این پویش را شناسایی بیماران پرفشار و دیابتی دانست و خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی نسبت به عوامل این بیماری‌ها هدف دیگر پویش ملی سلامت در استان کرمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در پویش ملی سلامت ضمن اندازه گیری قند و فشار خون افراد بالای هجده سال در کرمان، افزایش مراقبت و افزایش آگاهی مبتلایان را در برنامه خواهیم داشت.

وی تعداد افراد پرفشار در حوزه علوم پزشکی کرمان را شصت و هفت هزار نفر ارزیابی کرد و تصریح کرد: ۹.۳ درصد از افراد بالای هجده سال در استان کرمان دچار دیابت هستند و این عدد در سطح کشور حدود یازده درصد است.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز