تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

زیرساخت های لازم برای افزایش فرزندآوری در استان مرکزی فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زیرساخت های لازم برای افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت در این استان فراهم شود.
کد خبر: ۷۲۶۴۴

به گزارش معاصر، بهنام نظری عصر سه شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی، گفت: این استان از جمله استان‌های صنعتی کشور بوده و نیاز است با فرهنگ سازی برای فرزندآوری و جوانی جمعیت زمینه تأمین نیروی کار برای صنایع در استان اندیشیده شود.

وی نا باروری را از جمله مشکلات جوانی جمعیت بیان کرد و ادامه داد: باید مشکلات این بخش در تمامی حوزه‌ها توسط دستگاه‌های فعال دیده شود و رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: فرهنگ سازی و ارائه تسهیلات مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان زمینه افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت را فراهم می‌کند.

نظری با تاکید بر حمایت بخش دولتی از زوج‌های نابارور خاطرنشان کرد: بخش خصوصی کمک کننده و تسهیل‌گر در امر باروری و فرزندآوری زوج‌های نابارور بوده و نیاز است دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی فعال نیز همکاری لازم را با این زوج‌ها داشته باشند، تا افرادی که توان مالی لازم را ندارند بتوانند از ظرفیت‌های بخش دولتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: دستگاه‌ها و مؤسسات درمانی دولتی فعال در حوزه درمان ناباروری، باید به گونه‌ای عمل کنند که زوج‌های نابارور دغدغه‌ای جز درمان نداشته باشند.

نظری افزود: راهبرد گذشته مبنی بر دارا بودن ۲ فرزند برای خانوارها، مشکلاتی را برای کشور و استان به همراه داشته که باید با فرهنگ سازی و ایجاد ظرفیت‌های لازم زمینه فرزند آوری در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: نا باروری از جمله مشکلات جوانی جمعیت بوده و باید مشکلات این بخش در تمامی حوزه‌ها توسط دستگاه‌های فعال دیده شود و رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی جوانی جمعیت را از جمله مهمترین مؤلفه‌های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی همچنین حمایت از مردم فلسطین و حماس را از جمله راهبردهای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره دادخواه مظلومان جهان بوده و از مردم مظلوم فلسطین نیز حمایت می‌کند.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز