تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

احتمال ادامه جنگ روسیه و اکراین

رئیس اداره اطلاعات ارتش اوکراین گفت: جنگ این کشور با روسیه ممکن است سال‌ها بدون هیچ توافق یا راه حل قانونی مشابه وضعیت روسیه و ژاپن ادامه یابد.
کد خبر: ۷۲۶۴۷

به گزارش معاصر، کریل بودانوف در مصاحبه با مجله «NV» با بیان اینکه «جنگ بدون بروز درگیری شدید ادامه خواهد یافت»، تصریح کرد: حل‌وفصل قانونی جنگ اوکراین ممکن است چندین دهه طول بکشد؛ مشابه وضعیت روسیه و ژاپن که از سال ۱۹۴۵ «به دلیل ادعاهای توکیو نسبت به جزایر کوریل جنوبی» ۲ کشور قادر به امضای معاهده صلح نیستند.

وی ادامه داد: این مساله ارضی بیش از ۷۰ سال قدمت دارد. بنابراین تکرار همین سناریو در اوکراین نیز بسیار محتمل است.

روسیه و ژاپن چندین دهه بر سر تعدادی جزایر کوچک در حومه هوکایدو که مسکو آن‌ها را کوریل جنوبی می‌نامد، اختلاف ارضی دارند. این جزایر در حال حاضر تحت کنترل روسیه است اما ژاپن نسبت به آن ادعای ارضی دارد.

بر اساس این گزارش، ارتش اوکراین از ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) تاکنون در ضدحمله خود در تلاش برای پیشروی بوده اما موفقیتی بدست نیاورده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین نتوانسته است هیچ نتیجه قابل ملاحظه‌ای کسب کند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در ۳۰ اکتبر (۸ آبان) گفته بود که از آن زمان تاکنون بیش از ۹۰ هزار سرباز اوکراینی کشته یا زخمی شده‌اند. کی‌یف همچنین حدود ۶۰۰ تانک و یک هزار و ۹۰۰ انواع مختلف خودروی زرهی را از دست داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که ضدحمله ارتش اوکراین شکست خورده است.

از سوی دیگر والری زالوژنی فرمانده کل اوکراین به تازگی در مصاحبه با نشریه «اکونومیست» اذعان کرد که درگیری اوکراین به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز