تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

تحریم چهار مسوول ارشد حماس توسط انگلیس

وزارت امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از تحریم چهار نفر از مسوولان ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و ۲ نفر دیگر به بهانه تامین مالی این گروه خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۴۸

به گزارش معاصر، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، اموال و دارایی‌های یحیی سینوار، محمد ظیف، مروان عیسی، موسی دودین، عبدالباسط حمزه و نبیل چومان توقیف و از سفر این افراد، به‌عنوان وابستگان حماس، به خاک انگلیس جلوگیری خواهد شد.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه جدید انگلیس در این بیانیه، با تکرار مواضع خصمانه دولت لندن علیه حماس مدعی شد: ما به استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم برای مختل کردن فعالیت‌های نفرت انگیز این سازمان تروریستی، از طریق همکاری با ایالات متحده و سایر متحدان‌مان ادامه خواهیم داد تا فعالیت‌ آنها در صحنه جهانی دشوارتر شود.

وی با بیان این ادعا که «مردم فلسطین نیز قربانی حماس هستند»، مدعی شد: ما با آنها اعلام همبستگی می‌کنیم و به حمایت از وقفه‌های بشردوستانه ادامه می‌دهیم تا کمک‌های نجات‌بخش بیشتری به غزه برسد.

ساعاتی پیش هم وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه حماس وضع کرد. دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که سومین دور تحریم های خود را علیه افراد و نهادهای وابسته به حماس از زمان «حملات تروریستی» این گروه در ۷ اکتبر به اسرائیل وضع کرده است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در این باره مدعی شد: ایالات متحده آمریکا به همکاری با شرکای خود از جمله بریتانیا ادامه خواهد داد تا حماس را از توانایی دریافت کمک مالی و استفاده از بودجه برای انجام جنایات آن محروم کند.

به گزارش معاصر، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که انگلیس و آمریکا بعنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی با آتش‌بس در غزه مخالف بوده و چنین تحولی را به‌نفع حماس برای تقویت قوای خود می‌دانند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز