تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
بحران در تیم سرخپوشان :

لجبازی در پرسپولیس تا مشکلات دفاعی و بحران موقعیت

سپهر ستاری: پرسپولیس این روزها وضعیت خوبی ندارد و پس از شکست مقابل سپاهان وارد یک بحران جدی شده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در چهار بازی آخر خود مقابل ملوان، نفت آبادان، استقلال تاجیکستان و سپاهان موفق به کسب پیروزی نشده‌اند و صدر جدول لیگ برتر را هم به استقلال واگذار کرده‌اند. آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا هم با کسب 7 امتیاز در رده دوم جدول گروه‌شان قرار دارند ولی با توجه به دو بازی سخت آینده با النصر و الدحیل مشخص نیست بتوانند به مرحله حذفی راه پیدا کنند.
کد خبر: ۷۲۶۵۸

 

به گزارش معاصر، نتایج ضعیف پرسپولیس در کنار مشکلات فنی این تیم باعث شده انتقادات از کادر فنی و بازیکنان اوج بگیرد و خیلی‌ها آن‌ها را مقصر نتایج هفته‌های اخیر می‌دانند.

اوج‌گیری دوباره اختلافات یحیی و درویش

رصا درویش از زمان نشستن بر صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس تلاش کرده رابطه خوبی با یحیی گل‌محمدی داشته باشد و خواسته‌های او را اجرا کند ولی این دو نفر در مقاطعی هم با یکدیگر دچار اختلافاتی بوده‌اند. با این وجود از زمان حضور درویش در پرسپولیس هیچ گاه مشکلات بین او و یحیی تا این حد شدید و جدی نبوده است. این ماجرا از زمان قهر گل‌محمدی و اقدام او برای فسخ قراردادش آغاز شد و حالا به یک اختلاف کاملا جدی تبدیل شده است. سرمربی پرسپولیس از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات و به خصوص در بحث جذب مهاجم خارجی ناراضی است و بارها در مصاحبه‌های خود هم این را اعلام کرده است. گل‌محمدی همچنین از اینکه درویش بدون پرسیدن نظر او نبیل باهویی سوئدی را جذب کرد به شدت عصبانی شد و حتی چند هفته هم از او استفاده نکرد.

در طرف مقابل اما درویش هم از رفتارهای گل‌محمدی دل خوشی ندارد؛ مدیرعامل پرسپولیس به خصوص در ماجرای فسخ قرارداد یحیی از این اقدام سرمربی تیمش عصبانی شد و به صورت غیرمستقیم هم این موضوع را اعلام کرد. البته درویش تا امروز سعی کرده حرفی علیه گل‌محمدی نزند. با این حال او به تازگی تصمیم گرفت به دلیل نتایج ضعیف کادر فنی و بازیکنان را 10 درصد جریمه کند که این اقدام هم قطعا بر آتش اختلافات می‌افزاید و ممکن است با واکنش تندتری مواجه شود.

دلخوری‌های متقابل مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس روی مسائل مختلف این باشگاه مانند جذب بازیکن، پرداخت آپشن‌ها و مطالبات، جریمه‌ها و حتی ناهار بازیکنان تاثیر گذاشته و پرسپولیس در شرایطی قرار داده که تیم رقیب چند ماه قبل به دلیل اختلافات علی خطیر و جواد نکونام در آن قرار گرفته بود.

 

وضعیت قرمز در تیم یحیی؛ از لجبازی تا مشکلات دفاعی و هجومی!

 

بحران مصدومیت در خط دفاعی!

پرسپولیس این فصل به شدت از مصدومیت بازیکنان مهم و تاثیرگذار خود ضربه خورده و غیبت نفراتی کلیدی کاملا خودش را نشان داده است. مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی، میلاد سرلک، مهدی ترابی و وحید امیری از جمله بازیکنان پرسپولیس هستند که امسال مصدومیت‌های نسبتا بلندمدتی را تجربه کرده‌اند. اوج این ماجرا در مصدومیت پارگی رباط صلیبی مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی بود که این دو نفر فصل را از دست دادند.

غیبت پورعلی‌گنجی در چند هفته اخیر به شدت روی آمار دفاعی پرسپولیس تاثیر گذاشته و زوج کنعانی‌زادگان و گولسیانی چندان مطمئن نشان نداده است. پرسپولیس قبل از مصدومیت پورعلی‌گنجی در 7 بازی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها 3 گل خورد و 5 بار کلین‌شیت کرد. از زمان مصدومیت این مدافع قرمزها اما در 6 بازی لیگ برتر و لیگ قهرمانان، 5 گل خورده‌اند و تنها دو بار موفق به کلین‌شیت شده‌اند.

این درحالی است خط دفاعی در سال‌های اخیر همیشه نقطه قوت اصلی پرسپولیس بوده و آن‌ها با چنین شرایطی کاملا بیگانه هستند. دیگر نفرات خط دفاعی پرسپولیس مثل دانیال اسماعیلی‌فر و علی تعمتی هم برخلاف فصل قبل شرایط مناسبی ندارند و دور از آمادگی به سر می‌برند. یکی از انتقادات هواداران پرسپولیس از یحیی هم این است که او در فصل نقل و انتقالات مدافع چپ نخرید و روی علی نعمتی حساب ویژه‌ای باز کرد.

خط حمله خاموش

تیم گل‌محمدی در کنار ضعف در خط دفاعی، در گلزنی هم به مشکل خورده و خط حمله این تیم هم شرایط خوبی ندارد. پرسپولیس امسال در 9 مسابقه تنها 11 گل زده و هفتمین خط حمله لیگ برتر را دارد که برای یک تیم مدعی آمار ضعیفی است. بخشی از این موضوع به مصدومیت‌های مهدی ترابی و وحید امیری و افت نفراتی چون سعید صادقی و محمد عمری مربوط می‌شود. پرسپولیس در چند بازی اخیر خود مانند گذشته مالکیت توپ را در اختیار داشته ولی در بحث موقعیت‌سازی کاملا ضعیف عمل کرده است. امیدگل این تیم در دیدارهای این فصل هم کاملا نشان می‌دهد در موقعیت‌سازی به مشکل خورده‌اند.

 

از طرفی شهاب زاهدی و نبیل باهویی هم هنوز نتوانسته‌اند در خط حمله پرسپولیس جا بیفتند و عملکرد خوبی داشته باشند. البته زاهدی در چند بازی موفق به گلزنی و ارسال و پاس گل شد ولی به شکلی ناگهانی یحیی او را از ترکیب خارج کرد و باهویی را فیکس کرد که او هم نتوانست موفق ظاهر شود. گل‌محمدی در فصل نقل و انتقالات به شدت به دنبال جذب یک مهاجم بود ولی گزینه‌های مورد نظر او مثل آلیو باجی جذب نشدند و در نهایت درویش بدون پرسیدن نظر کادر فنی باهویی را به خدمت گرفت. در این بین نقد مهمی که به یحیی وارد شده این است که در شرایطی که تیمش تنها شهاب زاهدی را در خط حمله داشت، با جدایی مهدی عبدی و پیوستن او به یکی از رقبای مستقیم پرسپولیس یعنی تراکتور موافقت کرد. عبدی امسال تا اینجا سه گل برای تراکتور زده که بیش از گل‌های او در کل فصل گذشته است.

 

از طرفی لیست پرسپولیس هم برخلاف فصل گذشته بالانس مناسبی ندارد و بین نفرات دفاعی و هجومی این تیم تعادل نیست. در لیست پرسپولیس تعداد زیادی بازیکن دفاعی وجود دارد ولی این تنوع در قسمت هجومی زمین نیست. این درحالی است که گل‌محمدی می‌توانست با مازاد کردن یک یا دو بازیکن دفاعی خود، مهره‌های هجومی اضافه کند تا در صورت غیبت ترابی و امیری تا این حد دچار مشکل نشود.

 

وضعیت قرمز در تیم یحیی؛ از لجبازی تا مشکلات دفاعی و هجومی!

 

تونل وحشت یحیی برای عبور از بحران

تعطیلی مسابقات به دلیل فیفادی بیش از همه تیم‌ها به سود پرسپولیس است تا این تیم بتواند با عبور از بحران دوباره به روند پیروزی‌ها برگردد. با این حال سرخپوشان پس از تعطیلات چند بازی سخت و حساس دارند و کار ساده‌ای برای برد نخواهند داشت. آن‌ها ابتدا باید با النصر و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند تا تکلیف صعودشان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود. آن‌ها سپس یک بازی ساده‌تر با هوادار خواهند داشت و بعد هم در حساس‌ترین بازی نیم‌فصل خود در دربی باید با استقلال صدرنشین بازی کنند.

 

سه بازی سخت پرسپولیس در چند هفته پس از تعطیلات نشان می‌دهد این تیم برای خروج از بحران کار ساده‌ای ندارد. با این حال شاگردان گل‌محمدی فصل گذشته هم پس از باخت به سپاهان در شرایط مشابهی قرار داشتند ولی با بردهای متوالی به کورس برگشتند و سه جام به هواداران‌شان هدیه دادند. اتفاقی که اگر تمرکز اعضای این باشگاه به جای حواشی، روی مسائل فنی باشد چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز