تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
جلسه هیات دولت؛

برای رشد اقتصادی دولتمردان باید اقدامات تحول‌گرایانه انجام دهند

رئیس جمهور با اشاره به گزارش رئیس بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی بخش‌های مختلف، بر تلاش بیشتر دولتمردان و اقدامات تحول‌گرایانه برای ارتقای شاخص‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۶۷۲

به گزارش معاصر، ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت با اشاره به گزارش رئیس بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف، بر تلاش بیشتر دولتمردان و اقدامات تحول‌گرایانه برای ارتقای شاخص‌های رشد اقتصادی تاکید کرد.

وی همچنین معاون اول را مکلف کرد با برگزاری جلسات تخصصی، راهکارهای افزایش رشد اقتصادی در بخش صنعت، معدن و خدمات، را بررسی و ارائه کند.

رئیسی در ادامه قانون‌گرایی، پیگیری حقوق مردم و مبارزه با فساد را از جمله اصول اساسی دولت برشمرد و با ضروری دانستن استمرار کنترل و نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی در تداوم اعتماد به دستگاه‌های اداری و اجرایی، بر این نکته نیز تأکید کرد که اعمال این نظارت‌ها به گونه‌ای نباشد که منجر به تضعیف روحیه جسارت و شجاعت مدیران شود.

رئیس جمهور همچنین ضمن تبریک هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، به رشد ۱۱ درصدی چاپ و ۵۷ درصدی فروش کتاب در دولت مردمی اشاره کرد و با تقدیر از اهتمام دست‌اندرکاران این حوزه به ترویج و نشر کتاب و کتابخوانی، بر ضرورت تقویت کتابخانه‌های محلی، شهری و استانی تأکید کرد.

رئیسی نقش هنر و قالب‌های هنری نظیر کتاب، فیلم، تئاتر و مستندسازی در به تصویر کشیدن صحنه‌های سفید و نورانی مقاومت فلسطین و چهره کریه و ظلمانی جنایتکاران صهیونیستی و حامیان آنها را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: سکوت نهادهای بین‌المللی و حمایت آمریکا و کشورهای غربی از جنایات هولناک صهیونیست‌ها در غزه، افسانه حقوق بشر مورد ادعایی غرب را فرو ریخت و یقیناً خون‌های به ناحق ریخته شدن مردم مظلوم فلسطین زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی و از بین رفتن نظام ظالمانه فعلی خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز