تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت :

در رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت 208 ایده ارائه شد

در این رویداد ۲۰۸ محصول و ایده ارائه شد که ۶۰ درصد آن مربوط به افراد حقیقی و ۴۰ درصد مرتبط به شرکت‌های حقوقی است و در جریان داوری ۱۳ محصول و ایده برگزیده شدند که امروز معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۷۲۶۷۳

به گزارش معاصر، رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت صبح امروز (چهارشنبه) با حضور «امین آقامیری» دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی آغاز به کار کرد.

«حمید مظهری» رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در این رویداد گفت: حفظ سلامت انسان یک تکلیف مهم برای نظام سلامت است و این باعث می‌شود که با یک مجموعه و نهاد متولی پیجیده در امر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مواجه باشیم. نظام سلامت امروز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و این به تبع وظایف پیچیده‌ای است که با آن رو به رو است.

مظهری تاکید کرد: برای تحقق این هدف باید از فناوری‌های روز استفاده کنیم. یکی از مقوله‌های حوزه فناوری الکترونیک سلامت موضوع هوش مصنوعی است که می‌تواند بخشی از وظایف ما در حیطه‌های مختلف را تسهیل کند. یکی از آن‌ها حوزه شهروندی است؛ یعنی هوش مصنوعی چطور می‌تواند نیازی که شهروندان در حوزه سلامت و خدمات دارند را رفع کند، بخش‌های دیگر مربوط به ارائه‌دهندگان خدمات و حوزه کلان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در بخش سلامت است.

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی آغازکننده استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت بود و در محورهای خودمراقبتی، تداخلات دارویی و بیماری‌های قلبی و عروقی قدم‌هایی را برداشتند.

وی افزود: طی فراخوانی که حدود ۲ ماه قبل منتشر شد، ۲۰۸ محصول و ایده به دست ما رسید. ۶۰ درصد ایده و محصول مربوط به افراد حقیقی و ۴۰ درصد مربوط به شرکت‌های حقوقی بود. به همین نسبت ۶۰ درصد ایده و ۴۰ درصد محصول داشتیم. از این تعداد هیات داوران ۱۳ محصول و ایده را برگزیدند که امروز معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز