تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
مدیر شیلات فارس خبر داد:

فرآوری و صادرات خاویار از فارس عملیاتی می شود

مدیر شیلات فارس از عملیاتی شدن فرآوری و صادرات خاویار از فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۸۶

به گزارش معاصر مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از فراهم شدن امکان استحصال و فرآوری خاویار در این استان و صادرات آن به کشور های هدف خبر داد و گفت: با اخذ کد "سایتس فراوری و صادرات خاویار و ماهیان خاویاری" توسط یک واحد عمل آوری و بسته بندی آبزیان استان این شرایط فراهم شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر این استان ظرفیت تولید بیش از 187 تن گوشت و 3800 کیلوگرم خاویار از ماهیان خاویاری را داراست، افزود: با پیگیری های به عمل آمده، شرکت آبزی پروران زاگرس جنوبی موفق به اخذ کد سایتس شده است.
این مقام مسئول با اذعان به اینکه پیش از این فقدان مرکز دارای کد سایتس در استان فارس یکی از چالش های پرورش دهندگان ماهیان خاویاری بوده است، بیان کرد: اخذ این فرصت و توانمندی مهم، تولید کنندگان استان را از حمل و نقل ماهیان خاویاری پرورشی به استان های شمالی کشور برای استحصال خاویار بی نیاز نموده است.
فلاحی با بیان اینکه استان فارس دارای سه مرکز پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان های مرودشت، بیضاء و استهبان است، ابراز کرد: این استان با دارا بودن رتبه اول تولید ماهیان خاویاری، در میان استان های غیر ساحلی کشور، پتانسیل و توانمندی خود را در این زمینه به اثبات رسانده است.
او با اشاره به اینکه ماهیان خاویاری به لحاظ تولید خاویار و گوشت، یکی از فرصت های ارزشمند، به جهت ایجاد اشتغال و ارزآوری می باشند؛ اظهار کرد: ماهیان خاویاری در زمره گونه‌های در معرض انقراض قرار دارند از این رو بر اساس کنوانسیون تجارت گونه های در معرض انقراض (CITES) تجارت آنها تابع شرایطی خاصی است.
به گفته وی؛ مزارع پرورش موظف به رعایت ضوابط و مقررات کنوانسیون تجارت گونه های در معرض انقراض هستند، همچنین مراکز عمل آوری خاویار نیز می بایست نسبت به رعایت استانداردها و اخذ کد سایتس اقدام نمایند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز