تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

شمارش معکوس برای افتتاح

طرح مترو پرند که مطالعات آن از سال ۱۳۸۴ آغاز و اجرای آن از سال ۱۳۹۱ از طریق وزارت راه و شهرسازی به شهرداری تهران واگذار شد و برای افتتاح احتمالی مسیر آماده است.
کد خبر: ۷۲۶۹۵

به گزارش معاصر، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) روز شنبه اعلام کرد: به موجب پیگیری‌های به‌ عمل‌آمده و همکاری مجدانه دولت که پس از بازدید آذر ماه سال گذشته رییس جمهور از این طرح روند بهتری به خود گرفت، مسیر ۱۹ کیلومتری و ایستگاه متروی پرند آماده بهره‌برداری شده تا جمعیت قابل توجه این شهر اقماری پایتخت از امکانات جدید حمل و نقلی بهره‌مند شود.

البته طبق روال تمام افتتاحیه‌های قبلی شبکه متروی تهران، معمولا چند روز قبل از برگزاری مراسم آغاز بهره‌برداری از مسیر و ایستگاه‌ها، تست گرم به منظور بررسی نهایی ایمنی و صحت عملکرد تجهیزات، تاسیسات و مستحدثات صورت می‌پذیرد که این امر پنجشنبه هفته قبل /۲۵ آبان/ در مورد خط و ایستگاه مترو پرند با موفقیت انجام شد.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در جریان تست گرم صورت‌گرفته، مواردی از قبیل منبع اصلی تغذیه نیروی برق، پست‌های برق طول مسیر، پست‌های داخلی ایستگاه مترو، ریل سوم و ریل‌های حرکتی (رفت و برگشت) مورد بررسی فنی - عملکردی قرار گرفت و به این ترتیب باید گفت شمارش معکوس برای آغاز بهره‌برداری از خط مترو پرند شروع شده‌ است.

در صورت افتتاح خط مترو پرند ظرفیت جابه‌جایی مسافران شهرهای جدید پرند، اسلام‌شهر، رباط‌کریم و روستاهای مسیر به تهران و برعکس بیش از ۱۳ هزار نفر است.

مسیر توسعه جنوبی خط یک مترو تهران بعد از ایستگاه «شاهد» در انتهای خط یک (ایستگاه ماقبل ایستگاه حرم مطهر) شروع شده و شامل ایستگاه‌های «شهر آفتاب»، «فرودگاه امام خمینی شماره یک»، «فرودگاه امام خمینی شماره ۲» و «پرند» است.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل‌و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است که به‌جز حمل‌و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز