تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شد.
کد خبر: ۷۲۷۰۰

به گزارش معاصر، علی اکبر کرمی، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت که از حدود ۷ سال پیش کار خود را آغاز  کرده و در حوزه زیرساخت سامانه‌های حمل و نقل جاده‌ای کالا فعالیت دارد، در سه سطح محصول تولید می‌کند. یکی از این سطوح، سطح ملی و قراردادی است که با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان راهداری برای توسعه سامانه رگولاتوری حمل و نقل جاده‌ای داریم.

کرمی افزود: سطح دوم فعالیت این مجموعه در حوزه پایانه‌های مجازی و راه‌اندازی سیستم‌های اعلان بار و نوبت دهی هوشمند در سراسر کشور است. سطح سوم فعالیت ما نیز سامانه‌های لجستیکی صنایع است؛ از زمانی که یک کالا توسط صنایعی مانند صنایع پتروشیمی، فولاد، معادن و صنایع غذایی به فروش می‌رسد تا زمانی که کالا تحویل داده می‌شود، فرایند لجستیک آن‌ها در سامانه رگولاتوری درخواست حمل بار انجام می‌شود.

وی در خصوص اهداف سامانه مدیریت لجستیک ویژه صنایع و صاحبان بار، اظهار کرد: ایجاد بستر ارگانیکی صنعت لجستیک، بالا بردن بهره‌وری ناوگان بار در کشور با هدف پایدارسازی حمل و نقل، تامین و توزیع به‌موقع ناوگان حمل بار با جدیدترین فناوری‌ها، توانمند کردن انفورماتیکی شرکت‌های حمل ‌و نقل جهت کمک به اجرای تعهدات و تخصیص حداکثری ناوگان از جمله اهداف در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، توانمندسازی نرم‌افزاری صنایع برای مدیریت هوشمند، آنلاین و یکپارچه لجستیک داخل و بیرون از مجتمع و حذف کاغذ از فرآیند لجستیکی صنایع از اعلام بار به باربری‌ها تا صدور و تحویل اسناد حمل و تحویل بار از دیگر اهدافی است که به واسطه ایجاد این سامانه دنبال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ایده ایجاد این سامانه توسط این مجموعه و در تعامل با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری شکل گرفت. زمانی که این موضوع را با دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در میان گذاشتیم، همزمان با دوره شیوع کرونا بود که مورد استقبال قرار گرفت و در نهایت در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان راهداری کشور منعقد شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، کرمی در خصوص بزرگترین دستاورد این مجموعه نیز اظهار کرد: یکی از اهداف ما ایجاد یک زیرساخت هوشمند حمل و نقل جاده‌ای کالا در نظم دهی و جریان داده‌ای حمل و نقل و توسعه سامانه تنظیم مقرراتی و رگولیشن برای سازمان راهداری است که امیدواریم بتواند کمک مؤثری را در افزایش قدرت حاکمیت سازمان راهداری در اکوسیستم حمل و نقل و تنظیم مقررات و قوانین پایدار و هوشمندانه داشته باشد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز