تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران :

دیابت تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص قرار گرفت

داروهای خوراکی، درمان مشکلات چشمی ناشی از دیابت (لیزر درمانی)، تجهیزات پزشکی و انسولین‌ها تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص قرار گرفت.
کد خبر: ۷۲۷۱۰

به گزارش معاصر، محمد اسماعیل کاملی درباره میزان پوشش خدمات درمانی بیماران دیابتی از سوی بیمه سلامت ، اظهارداشت: ۷۰ درصد هزینه های درمانی بیماران مبتلا به دیابت توسط صندوق صعب العلاج پرداخت می شود و بیمه شدگان صرفا ۳۰ درصد را پرداخت می کنند.

وی افزود: برخی از داروها مانند انسولین قلمی هم که قبلا تحت پوشش بیمه پایه بودند بخشی از پرداختی بیمه شده توسط صندوق حمایت از بیماران خاص تقبل می شود.

کاملی تاکید کرد: دستگاه قند خون به همراه نوار و سوزن مربوطه نیز برای بیمه شدگان مبتلا به دیابت تحت پوشش صندوق قرار گرفته است.

آخرین بررسی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد، بیش از ۱۴ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال کشور یعنی چیزی حدود هفت میلیون نفر ایرانی به دیابت مبتلا هستند و این روند رو به افزایش در آینده نزدیک به بیش از ۱۰ میلیون مبتلا خواهد رسید.

در حال حاضر دیابت با شیوع یک نفر از هر ۱۰ نفر، سهم بالایی از بار بیماری‌های غیرواگیر در دنیا دارد. این بیماری که از آن به عنوان بیماری سبک شهرنشینی نیز یاد می‌شود، پس از توسعه زندگی شهری شیوع بسیار زیادی بین مردم داشته است.

دیابت از دسته بیماری‌های غیرواگیر است و افزایش تشنگی، احساس ضعف و خستگی، تاری دید، بی‌حسی یا گزگز شدن دست یا پا ، زخم‌ها یا بریدگی‌هایی که به کندی بهبود می‌یابند، کاهش وزن بدون برنامه‌ریزی، تکرر ادرار، عفونت‌های مکرر بدون دلیل و خشکی دهان از علایم این بیماری است.

این بیماری نه تنها درمان قطعی ندارد، بلکه سبب بروز بیماری های دیگر و ناتوانی اشخاص بخصوص در دوران میانسالی و سالمندی می شود و علاوه بر زندگی فردی، زندگی اجتماعی او را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز