تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
رئیس جهاد کشاورزی تشریح کرد:

جهاد کشاورزی فارس با 84 هزار نفر روز آموزش؛ برتر کشوری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مديريت هماهنگي ترويج كشاورزي اين سازمان رتبه يك كشور را در سال 1401 كسب کرده است، گفت: در سال مورد ارزیابی این سازمان 2134 فعاليت آموزشي ترويجي به مقدار 84 هزار نفر روز آموزش بهره بردارن در بخش هاي مختلف كشاورزي اجرا کرده است.
کد خبر: ۷۲۷۱۱

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در تشریح فعاليت هاي آموزشي ترويجي و توانمند سازي امتیاز آور این سازمان در طول سال گذشته تصریح کرد: اجراي 405 دوره مهارتي كوتاه مدت به میزان 40 هزار نفر روز برای 7 هزار و 516 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی همراه با صدور گواهینامه مهارت از شاخصه های کسب رتبه برتری بود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه انتخاب 283 نفر نمونه بخش كشاورزي درسطح 37 شهرستان استان فارس و انتخاب و معرفي 74 نفر از برترين هاي بخش كشاورزي در سطح استان و هفت نمونه در سطح ملي یکی دیگر از فعالیت های ارزیابی شده بوده است، افزود: این برنامه یکی از مهم ترین برنامه های حوزه ترویج به شمار می آید. دهقان پور؛ به توانمندسازي زنان روستايي با اجراي 255 سايت بهبود تغذيه سالم و باغچه هاي سلامت خانگي با همكاري دانشگاه علوم پزشكي شيراز، برگزاري دوره هاي توانمندسازي امور زنان روستايي و عشايري جمعا به میزان بیش از 28 هزار نفر روز نیز به عنوان بخشی دیگر از ملاک های مورد بررسی اشاره کرد. او به توليد و پخش 45 برنامه تلويزيوني سلام كشاورز از شبكه استاني فارس به مدت 1350 دقيقه پخش و باز پخش، توليد 6 فيلم كوتاه ترويجي به مدت 25 دقيقه و انتشار در شبكه هاي اجتماعي، ارسال پيامك هاي ترويجي به 100 هزار نفر از بهره برداران و تجهيز، تعمير و نوسازي مراكز جهاد كشاورزي در سطح استان از اعتبارات استاني به تعداد 73 مركز و از اعتبارات نفت و گاز به تعداد 16 مركز نیز پرداخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه به منظور افزايش نفوذ دانش در عرصه هاي بخش كشاورزي این استان، طرح دانش بنيان كردن كشاورزي از مهر ماه سال 1401با حضور تمامي ذي نقشان بخش كشاورزي به اجرا در آمده است، افزود: با اجرای این طرح، برنامه محوري تعاملي در فعاليت هاي آموزشي ترويجي در دستور كار قرار گرفت که نقش بسزایی در شکوفایی بخش کشاورزی بر عهده دارد. دهقان پور به ساماندهي تيم هاي چند رشته اي محققان براي تسريع تبادل دانش در مناطق نسبتا همگن اقليمي استان فارس كه از الگوي كشت نزديك به هم برخوردار هستند نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام تعامل بين مروج و محقق را در سال گذشته بهبود بخشيد.

وی می افزاید: از سوي ديگر هم افزايي بخش خصوصي، شركت هاي دانش بنيان، تشكل ها، تيم هاي كارشناسان خبره و محققين موضوعي به جريان نفوذ دانش و حل مسئله و بهبود بخشي به شرايط موجود، كمك شاياني كرده است. او ضمن عرض تبريك به کشاورزان و تولیدکنندگان خردمند بخش کشاورزی استان فارس که با شرکت در فعالیت های ترویجی در مسیر تبادل دانش و پیشرفت و توسعه کشاوزری گام بر می دارند، افزود: می بایست از زحمات مروجان، کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی که با توكل به خداوند بزرگ در حفظ امنیت غذایی و خودکفایی می کوشند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز