تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۰

رسانه عبری در خصوص گرفتاری ارتش رژیم صهیونیستی در باتلاق جنگ غزه هشدار داد

یک رسانه عبری زبان،در خصوص گرفتاری ارتش رژیم صهیونیستی در باتلاق جنگ غزه هشدار دادو این رسانه بر این اعتقاد است که بدون نقشه عقب نشینی از غزه، اسرائیل در باتلاق جنگ و عملیات ایذائی گرفتار خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۷۲۳

به گزارش معاصر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه خبر داد مسئولین مختلف در واشنگتن و برخی از کشورهای عربی به تل‌آویو هشدار داده‌اند به نقشه فرار از غزه هرگز وارد آن نشوند، زیرا در باتلاق آن گرفتار خواهد شد.

در این گزارش آمده است، دیپلمات‌ها و مسئولین مختف در ایالات متحده و چند کشور عربی به اسرئیل نسبت به تسلط بر غزه حتی بعد از از بین بردن حماس هم هشدار دادند زیرا این کار آنها را با خطر مواجه شدن با انتفاضه‌ای طولانی و خونین از سوی اهالی غزه مواجه کرده و از اینرو آنها باید از هم‌اکنون برنامه خروج خود را طراحی کنند تا مشخص شود چگونه آنها از آنجا خارج خواهند شد.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، مسئولین و دیپلمات‌های غرب تاکید دارند، حتی اگر حکومت حماس هم از فرو بپاشد و زیر ساخت‌های اقتصادی غزه هم از بین برود، باز هم این امر موجب خواهد شد تا ساکنان غزه واکنش خشم آلودی از خود نشان داده و منجر به انتفاضه‌ای علیه نظامیان ارتش اسرائیل در خیابان‌های پر ازدحام غزه شود.

آحارانوت همچنین فاش کرد، شماری از کشورهای عربی هم با ضروری بودن از بین بردن قدرت حماس در غزه هم نظر بودند اما در عین حال هیچ اجماعی در رابطه با ساختار جایگزین آن در میان آنها صورت نگرفته است.

این رسانه عبری زبان همچنین فاش کرد، امارات متحده عربی به شدت به دنبال به پیش بردن نام محمد دحلان به عنوان حاکم بعدی غزه است، او که دفتری در ابوظبی دارد، یکی از نامزدهای ایفای این نقش است اما او نیز از امارات به خبرنگاران گفت: اسرائیل یک نیروی اشغالگر است و به طور حتم مردم فلسطین با آن به عنوان یک نیروی اشغالگر تعامل خواهد کرد.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز