تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

مهمترین تحولات فلسطین اشغالی و احتمال توافق آتش بس در غزه

تداوم حملات به مراکز نظامی صهیونیست‌ها، احتمال برقراری آتش بس در غزه ، شهادت دو خبرنگار المیادین در جنوب لبنان و حمله پهپادی صهیونیست‌ها به خودروی در جنوب لبنان از مهم ترین تحولات فلسطین اشغالی به شمار می رود.
کد خبر: ۷۲۸۴۲

به گزارش معاصر، «عزت الرشق» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که جزئیات توافق آتش بس به زودی طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.

عزت الرشق صبح امروز سه شنبه گفت که «برادران قطری قرار است جزئیات این توافق را اعلام کنند.»

خلیل الحیه، از رهبران حماس گفت که این جنبش نکته نظرات و پاسخ خود در مورد توافق آتش بس را به واسطه‌های مصری و قطری داده و منتظر پاسخ رژیم اسرائیل است.

در همین ارتباط، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین صبح امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این جنبش پاسخ خود را درباره توافق آتش‌بس به قطر و میانجی‌ها ارسال کرده است.

المیادین در این زمینه به نقل از رویترز گزارش داد که اسماعیل هنیه اعلام کرده به توافق آتش‌بس نزدیک هستیم و پاسخ خود را به برادران قطری و میانجی‌ها ارسال کرده‌ایم.

تا این لحظه رژیم اسرائیل به این خبر واکنشی نشان نداده است. با این حال طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر توقف جنگ برای پنج روز و تبادل اسرا بین طرفین که عمدتا کودکان و زنان هستند، منتشر شده است.

19:58- حمله موشکی قسام به تل آویو

 منابع عبری زبان اعلام کردند که در پی حمله موشکی اخیر قسام، صدای انفجارهای مهیبی در تل آویو و غرب قدس هم شنیده شده است.

 برخی منابع نیز تاکید کردند که تنها در منطقه ریشون لتسیون در مجاورت تل آویو 12 انفجار شنیده شده است.

16:30- القسام: پایگاه نظامی «رعیم» را هدف قرار دادیم

گردانهای القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که پایگاه نظامی رعیم را هدف حمله موشکی جدید خود قرار داده است.

16:06- انتقاد پسر نتانیاهو از ارتش و دادگاه عالی اسرائیل جنجال آفرید

یائیر نتانیاهو، پسر نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار مطالبی در انتقاد از ارتش، دادگاه‌ها و رسانه‌های اسرائیلی جنجال‌آفرین شده است.

یائیر در یکی از این پیام‌های انتقادی در کانال تلگرامی خود مدعی شد تصمیم‌های اتخاذشده توسط دادگاه عالی اسرائیل باعث ایجاد تغییراتی در قوانین درگیری در مرز غزه شده و دست حماس را برای عملیات 7 اکتبر باز گذاشته است.

پسر نتانیاهو در پیامی دیگر ارتش اسرائیل را بابت عملیات 7 اکتبر مقصر دانسته و نوشته یک افسر ارشد ارتش، پیام‌های هشدار درباره تحرکات حماس را نادیده گرفته و هشداردهندگان را به محاکمه در دادگاه تهدید کرده است.

15:42- حملات حزب‌الله لبنان به پایگاه «جل العلام» رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پایگاه سه‌شنبه پایگاه «جل العلام» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

15:39-  حماس: منتظر پیام میانجی‌های مصری و قطری هستیم

خلیل الحیه، از رهبران حماس گفت که این جنبش نکته نظرات و پاسخ خود در مورد توافق آتش بس را به واسطه‌های مصری و قطری داده و منتظر پاسخ رژیم اسرائیل است.

15:25-حزب الله: شهادت خبرنگاران بی پاسخ نخواهد ماند

روابط عمومی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت دو خبرنگار لبنانی به دست رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: دشمن مرتکب جنایتی شد که منجر به شهادت همکاران عزیز ما «فرح عمر» و «ربیع المعماری» شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که این جنایت و جنایت قبلی رژیم صهیونیستی که ترور خبرنگار شهید «عصام عبدالله» است، اهمیت نقش رسانه‌ها را آشکار می‌کند و تداوم هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران  را نشان می‌دهد که چقدر رژیم اسرائیل از عملکرد آن‌ها آشفته است.

روابط عمومی حزب الله آورده است: از نهادهای بین‌المللی، رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم که این جنایت و جنایت‌های مشابه قبلی را محکوم کنند.

حزب الله تاکید کرد که شهادت این دو خبرنگار و سایر شهروندان بدون مجازات نخواهد ماند.

15:00- حمله پهپادی صهیونیست‌ها به خودرویی در جنوب لبنان

رسانه های لبنان با انتشار تصاویر خود از حمله پهپادی ارتش رژیم اسرائیل به خودرویی در جاده الشعیتیه و المعلیه واقع در جنوب منطقه صور لبنان خبر دادند.

14:45- قطر: مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل به مراحل پایانی خود رسیده است

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که میانجیگری قطر به مرحله نهایی رسیده و طرف ها به مرحله مهمی دست یافته اند و در صورت انجام توافق پیرامون اسرا، بیانیه ای صادر خواهد شد.

14:44- پایگاه نظامی «الراهت» هدف حملات مقاومت لبنان قرار گرفت

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار  غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز سه‌شنبه پایگاه «الراهب» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده و شماری زخمی شدند.

14:36-  80 شهید و 200 زخمی طی حملات صبح امروز به غزه

منبعی پزشکی در غزه به شبکه الجزیره گفت که در حملات بامدادی و امروز به مناطق شمالی غزه بیش از 80 نفر شهید شده و 200 تن دیگر زخمی شده‌اند.

14:53- تورم و افزایش قابل توجه نرخ بیکاری میان صهیونیست‌ها/ اقتصاد اسرائیل زیر بار سنگین جنگ غزه

منابع صهیونیستی در جدیدترین ارزیابی‌های خود درباره خسارات اقتصادی ناشی از جنگ غزه برای این رژیم اعلام کردند که این جنگ ماهانه به طور میانگین 2.4 میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه دارد و در سایه تعطیلی بازار کار، نرخ بیکاری به شدت افزایش یافته است.

14:38- شیخ نعیم قاسم: هیچ تضمینی برای عدم گسترش جنگ نمی‌دهیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تمجید از عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در توقیف کشتی اسرائیلی اعلام کرد تا زمانی که تجاوزات علیه غزه ادامه داشته باشد احتمال گسترش دایره جنگ نیز هست و ما هیچ تضمینی برای فراگیر نشدن جنگ نمی‌دهیم.

13:48- درخواست فوری برای مخفی شدن صهیونیست‌ها در پناهگاه‌ها

رسانه های عبری گزارش دادند که به دنبال حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان و شهادت دو خبرنگار المیادین، مقامات صهیونیست از شهرک‌نشین‌های صهیونیست خواسته به مخفی‌گاه‌های خود بروند.

13:51- مدیر شبکه المیادین: حمله به خبرنگاران ما عامدانه است

غسان بن جدو، مدیر شبکه المیادین لبنان در واکنش به شهادت دو خبرنگار این شبکه  در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان گفت که این حمله مستقیم و قطعا عامدانه بوده است.

او همچنین افزود: به دشمن اسرائیلی می‌گویم که شما هرگز نمی‌توانید صدای المیادین را قطع کنید.

بن جدو گفت: ما اینجا هستیم و به پوشش اخبار و تحولات و کار شریف اطلاع رسانی خود ادامه می‌دهیم که اولویت آن پوشش دادن جنایت‌های اشغالگران در غزه و کرانه باختری و فلسطین و لبنان است.

 13:35- 2 خبرنگار المیادین در حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان به شهادت رسیدند

منابع خبری گزارش دادند در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان 2 روزنامه نگار لبنانی و یک غیرنظامی به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، «فرح عمر» خبرنگار و  «ربیع المعماری»، تصویربردار شبکه المیادین لبنان در حملات امروز رژیم اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

13:01- دیدار خانواده اسرای اسرائیلی با مقام‌های این رژیم به مشاجره کشید  

روزنامه گاردین گزارش داده دیدار خانواده‌های اسرای اسرائیلی با مقام‌های کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو به مشاجره بر سر پیشنهاد صدور حکم اعدام برای اسرای فلسطینی منجر شده است.

 مطابق این گزارش، خانواده‌های اسرا گفته‌اند که حتی صحبت کردن درباره صدور حکم اعدام برای فلسطینی‌ها جان خویشاوندان آنها که به اسارت گرفته شده‌اند را به خطر خواهد انداخت.

12:18- حملات حزب‌الله به پایگاه حدب البستان اسرائیل

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز سه شنبه پایگاه «حدب البستان» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

11:40- درخواست مقام بلندپایه امنیتی اسرائیل برای اسکان ساکنان غزه در کشورهای دیگر

وزیر اطلاعات اسرائیل در یادداشتی در جروزالم‌پست پیشنهاد کرده که جامعه بین‌المللی نباید وظیفه تأمین مالی برای بازسازی منطقه جنگ‌زده نوار غزه را به عهده بگیرد.

گیلا گامیلل خواستار «اسکان داوطلبانه» فلسطینی‌های ساکن غزه در سراسر دنیا شده و نوشته است: «یک گزینه برای بعد از جنگ اسکان داوطلبانه فلسطینی‌های غزه در خارج از این باریکه است.»

رژیم صهیونیستی بعد از جنجال‌ها در خصوص این مقاله تلاش کرده از آن عقب‌نشینی کند. سفارت این رژیم در واشنگتن با ارسال اطلاعیه‌ای به رسانه‌های آمریکایی گفته مواضع گامیلل در آن مقاله دیدگاه‌های شخصی او بوده است.

11:07- هواپیماهای اسرائیل از عوامل اختلاف در توافق آزادی اسرا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گزارش داده‌اند که توافق بر سر آزادی اسرا قریب‌الوقوع است و ممکن است به زودی اتفاق بیافتد.

با وجود این، یکی از موانع توافق این است که حماس خواسته که در مدت زمان توقف درگیری‌ها هیچ هواپیمایی نه برای مأموریت‌های شناسایی و نه حملات هوایی بر فراز آسمان غزه ظاهر نشود.

مطابق گفته مقام‌های اسرائیلی احتمال دارد 50 اسیر در وهله اول آزاد شوند و 100 اسیر دیگر در مراحل دیگر در ازای تمدید آتش‌بس آزاد شوند.

10:57- سرایا القدس از هدف قرار دادن 3 خودروی نظامی رژیم صهیونستی خبر داد

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز اعلام کرد که 3 خودروی نظامی را در محله شیخ رضوان و محله النصر با خمپاره‌های «تاندوم» هدف قرار دادند.

10:54- حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم اسرائیل به جنوب لبنان

بنا به گزارش رسانه های لبنان، ارتش رژیم اسرائیل اطراف شهرک‌های عیتا الشعب، الجبین و کفر شوبا را در جنوب لبنان هدف حملات خود قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اطراف شهرک‌های «عیترون» و «یارون» در جنوب لبنان را با توپخانه هدف قرار داد.

10:09- گمانه زنی رسانه‌ای از جزئیات آتش‌بس احتمالی در غزه

-روزنامه الاخبار به نقل از منابع مقاومت درباره برخی از جزئیات توافق آتش‌بس گزارش داد، آنچه پیشنهاد شده، برقراری یک آتش‌بس 5 روزه است که طی آن همه عملیات‌های نظامی در سراسر غزه، چه بمباران‌ها و چه حملات زمینی متوقف می‌شود.

-همچنین برای آزادی 50 اسیر غیرنظامی اسرائیلی نیز توافق شده که شامل کودکان و زنان سالخورده و شاید برخی از مردان سالمند و بیمار به اضافه دو تابعیتی‌های روس، ترک، آسیایی، آمریکایی و اروپایی باشند.

- طبق توافق احتمالی مذکور، هر روز 10 اسیر غیرنظامی اسرائیلی در ازای آزادی 30 اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می‌شوند.

-روزانه بین 200 تا 300 کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شده و در جنوب و شمال این منطقه توزیع می‌گردد و این کمک‌ها علاوه بر غذا شامل تجهیزات پزشکی و سوخت نیز هستند.

-در سطح میدانی، قرار شده که رژیم صهیونیستی نیروهای خود را که در جاده صلاح الدین غزه مستقر هستند بیرون بکشد و حق نزدیک شدن به مردمی که در این منطقه تردد می‌کنند را ندارد.

9:50-  رسانه‌ آمریکایی: ارتش اسرائیل 100 هزار نیرو در مرز لبنان مستقر کرده است

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد که ارتش رژیم اسرائیل در مرز فلسطین اشغالی با جنوب لبنان نزدیک به 100 هزار نیرو مستقر کرده است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان طی دو هفته اخیر در سخنرانی خود گفت که عملیات‌های همبستگی این جنبش با مقاومت فلسطین در غزه باعث شده است که نزدیک به یک سوم ارتش رژیم اسرائیل مجبور شود در شمال فلسطین مستقر شود که برای کاهش فشار به نوار غزه مؤثر بوده است.

9:40- تصاویر ماهواره‌ای نشان داد؛ نیمی از خانه‌‌های شمال غزه تخریب شده‌اند

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به تصاویر ماهواره‌ای از شمال غزه دست یافته که نشان می‌دهد نیمی از خانه‌‌های این منطقه تخریب شده یا آسیب دیده است.

مقایسه این تصاویر نشان می‌‌دهد که دو هفته پیش میزان تخریب در این منطقه یک سوم خانه‌ها بود که نشان می‌دهد رژیم اسرائیل طی این دو هفته حملات هوایی خود را افزایش داده است که منجر به این حجم از ویرانی شده است.

9:32- فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار در الجلیل شمالی به دنبال ورود یک پرنده ناشناس که گفته می‌شود پهپاد است، فعال شده است.

9:21- حملات حزب‌الله به پایگاه المطله اسرائیل

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پایگاه «المطله» مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

  9:20- 20 شهید در بمباران مرکز نوار غزه

رسانه های فلسطین امروز سه شنبه اعلام کردند که در جریان بمباران اردوگاه نصیرات واقع در مرکز نوار غزه 20 نفر غیرنظامی به شهادت رسیده است.

8:59- رژیم صهیونیستی مدرسه پناهندگان فلسطینی را بمباران کرد

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد: مقاومت فلسطین در تعدادی از محورهای شمال غزه با نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان درگیر است.

در گزارش فوق آمده است که رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای را در منطقه «الفالوجه» در غرب اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه  که آورارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار داد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بعد از بمباران دکل‌های مخابراتی، ارتباط در شهر غزه قطع شده است.

8:41- کشته‌های ارتش اسرائیل به 70 نفر رسید

ارتش رژیم اسرائیل رسما اعلام کرد که دو تن از نظامیانش طی ساعات گذشته در درگیری‌های شمال غزه کشته شده و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

با هلاکت این دو نظامی صهیونیست در 26‌مین روز حمله زمینی به غزه، 70 نظامی صهیونیست طی این مدت کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

8:25- الجزیره: اعلام قریب الوقوع توافق آتش بس

عزت الرشق از رهبران جنبش حماس گفت که جزئیات توافق آتش بس به زودی طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.

او در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که برادران قطری قرار است جزئیات این توافق را اعلام کنند.

تحولات مهم بامدادی چهل و ششمین روز جنگ غزه

درگیری شدید مقاومت و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب جنین

منابع فلسطینی از درگیری سنگین جوانان مبارز با نظامیان متجاوز صهیونیست در جنوب جنین در کرانه باختری خبر دادند.

عملیات ضد صهیونیستی در شرق نابلس

جوانان مبارز فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست که به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در کرانه باختری یورش برده بودند، تیراندازی کردند و با آنها درگیر شدند.

تاکید گوترش بر آتش بس فوری/ سازمان ملل: هولوکاست واقعی در غزه جریان دارد

آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل: آتش بس در نوار غزه به دلایل انسانی برای رساندن کمکها و پایان نقض قوانین بین المللی باید برقرار شود

رئیس کمیته های حقوق بشر وابسته به سازمان ملل: آنچه امروز در نوار غزه جریان دارد یک هولوکاست واقعی است.

یورش نظامیان صهیونیست به نابلس  و اطراف قدس اشغالی

نظامیان صهیونیست بامداد امروز سه شنبه به شهرک عناتا در قدس اشغالی و نابلس در شرق کرانه اختری یورش بردند.

یورش نظامیان صهیونیست به الخلیل در جنوب کرانه باختری

منابع فلسطینی از یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به الخلیل در جنوب کرانه باختری خبر دادند.

به گفته این منابع، اشغالگران با یورش غافلگیرکننده به منازل مردم در این شهر شماری از آنها را بازداشت کردند.

مقاومت اسلامی عراق: پایگاه عین الاسد آمریکا را هدف قرار دادیم

مقاومت اسلامی  عراق در بیانیه ای  اعلام کرد که پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان اشغالگر آمریکایی را هدف قرار  داده است.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است که پایگاه عین  الاسد در پاسخ به جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم نوار  غزه با حمایت آمریکا، هدف قرار گرفته است.

ادعای کاخ سفید: توافق آزادی اسیران در غزه نزدیک تر از هر زمانی است!

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در کاخ سفید: مذاکره کنندگان برای آزادی گروگانها(اسیران) در نوار غزه از هر زمانی در گذشته به توافق نزدیک شده اند.

واکنش انصارالله به درخواست آمریکا برای آزادی کشتی توقیف شده اسرائیلی

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به درخواست آمریکا برای آزادی کشتی توقیف شده اسرائیلی تاکید کرد: هر گاه ایالات متحده آمریکا و اسرائیل کشتار فلسطینیان را متوقف کنند، در آن صورت می توان درباره کشتی  توقیف شده حرف زد.

حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری از حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک عیترون در جنوب لبنان خبر دادند.

اوضاع فاجعه بار بیمارستان شهداء الاقصی/ کمبود دارو و  تجهیزات پزشکی

سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی: ما با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی روبرو هستیم و فقط مجروحانی که امکان زنده ماندن دارند، در اولویت هستند.

از جهانیان و سازمانهای بین المللی می خواهیم فورا کمکها را ارسال کرده و بیمارستانهای میدانی را برپا کنند.

از روز گذشته، بیش از 70 شهید و 130 مجروح که اکثرا زن و کودک بودند، به بیمارستان منتقل شدند.

نتانیاهو با تاکید بر ادامه جنگ علیه غزه: بازگرداندن اسرا از غزه ماموریتی مقدس برای من است!

ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ را تا زمان بازگرداندن بازداشت شدگان به خانه هایشان و نیز از بین بردن جنبش حماس و تضمین اینکه دیگر تهدیدی از سمت غزه متوجه ما نباشد،  ادامه خواهیم داد.

نتانیاهو در  دیدار با برخی از خانواده های اسیران صهیونیست مدعی شد که بازگرداندن آنها از غزه ماموریتی مقدس برای وی است.

هشدار درباره تکرار سناریوی بیمارستان الشفاء در بیمارستان اندونزی

مدیر بهداشت نوار غزه: اشغالگران به دنبال تکرار سناریوی بیمارستان الشفاء در بیمارستان اندونزی هستند

تانکهای اسرائیلی همچنان بیمارستان اندونزی را در محاصره دارند.

اشغالگران که درباره بیمارستان الشفاء ادعاهای دروغی را مطرح کرد، اکنون همان سناریوی را برای تخلیه اجباری بیمارستان اندونزی در پیش گرفته است.

عملیات ضد صهیونیستی بامدادی در کرانه باختری

گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح: رزمندگان ما، نظامیان رژیم اشغالگر را در ایست نظامی سالم شهر جنین در کرانه باختری با بسته انفجاری که قدرت انفجاری شدیدی دارد، هدف قرار دادند.

منابع فلسطینی همچنین از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه شرقی نابلس واقع در کرانه باختری خبر دادند.

اعتراف آمریکا به کشته شدن پنج نظامی خود در نوار غزه

وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرد که از هفتم اکتبر(زمان عملیات طوفان الاقصی)، 6 آمریکایی کشته شدند که پنج نفر از آنها به عنوان نظامی در ارتش اسرائیل خدمت می کردند.

یورش نظامیان صهیونیست به شرق قدس اشغالی و بازداشت سه فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه با یورش به شهرک  الطور در شرق قدس اشغالی، سه فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع فلسطینی از یورش نظامیان صهیونیست به منطقه صافا در بیت امر واقع در شمال الخلیل در کرانه باختری خبر دادند.

01:09-شهادت دستکم 17 نفر در بمباران اردوگاه النصیرات

جنگنده های رژیم صهیونیستی منزلی را در اردوگاه النصیرات بمباران کردند که تا کنون دستکم 17 نفر از جمله زنان و کودکان در این جنایت به شهادت رسیده اند.

01:05-آرزوی کودک مجروح فلسطینی که پایش را در بمباران از دست داد

«عاصف ابومهادی» کودک فلسطینی که پایش را در بمباران منزلشان از دست داده، توانست تلفنی با یاسین بونو دروازه بان تیم ملی مغرب بود، گفتگو کند.

این کودک فلسطینی آرزو دارد تا بتواند از غزه خارج شده و روند درمان خود را تکمیل کند و پای مصنوعی برایش ساخته شود تا شاید روزی بتواند به بازی و فوتبال برگردد.

00:57-یک مقام دولت بایدن: تا کنون حدود 800 شهروند آمریکا از نوار غزه خارج شده اند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: تا کنون حدود 800 شهروند آمریکا و دارندگان کارت سبز و اعضای خانواده هایشان، نوار غزه را ترک کرده اند، اما 1200 نفر دیگر هنوز در آنجا باقی مانده اند.

00:48-بمباران مجدد اردوگاه  النصیرات؛ دستکم 6 زن و کودک فلسطینی شهید شدند

جنگنده های رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد سه شنبه بار دیگر اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن منزلی هدف قرار گرفت و دستکم 6 زن و کودک شهید شدند.

00:46-جزئیات جدیدی از مفاد قرارداد مبادله اسیران

منابع ویژه به تلویزیون فلسطین الیوم گفتند که مفاد قرارداد مبادله اسیران دربرگیرنده آتش بس پنج روزه و توقف کامل پرواز جنگنده هاست.

این منابع افزودند این قرارداد شامل آزادی 50 اسیر صهیونیست و اسیران با ملیتهای دیگر نزد مقاومت و در مقابل، آزادی 300 اسیر زن و کودک فلسطینی است.

آزادی اسیران به صورت مرحله ای و میانگین 10 اسیر اسرائیلی در برابر 30 اسیر فلسطینی خواهد بود.

00:15-بمباران مجدد جبالیا و شهادت شمار دیگری از فلسطینیان

در اولین دقایق بامداد روز سه شنبه، جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر شهرک جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن منزلی هدف قرار گرفت و شمار دیگری از فلسطینیان بی دفاع شهید و زخمی شدند.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز