تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

واکنش شورای نظام پزشکی به پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی از مقطع دیپلم

شورای عالی سازمان نظام پزشکی با صدور بیانیه‌ای، به اظهاراتی درباره «پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی از مقطع دیپلم یا لیسانس» واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۲۸۵۱

به گزارش معاصر، در متن بیانیه سازمان نظام پزشکی آمده است:« دانش پزشکی در ایران دیرپای است و پیشرو؛ و در طی روزگاران، مسیر رشد و بالندگی خود را جهت بهره‌وری بیشتر به درستی یافته و بر این مبنا متناسب با شاخص‌های توسعه در زمینه ارتقاء سلامت و طول عمر، رشدی روزافزون و حیرت‌آور را تجربه کرده است. چارچوب مستقر در آموزش و پرورش دانش‌آموختگان پزشکی سال‌هاست که از آزمون و خطاهای متعدد با موفقیت برآمده و اکنون روشمند و افتخارآمیز، افقی روشن را به نمایش درمی‌آورد.

 اخیرا به نادرستی، در صفحه‌ سیما شاهد اظهار نظری عجیب از سوی احدی از مدیران یکی از نهادهای تقنینی بودیم که ؛ "پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی را به یکباره از مقطع دیپلم یا لیسانس "ممکن دانست.

  شورای عالی نظام پزشکی علاوه بر نقد شناختی و فنی و تعارضات قانونی این موضوع، تاکید دارد که حداقل انتظار از شخصیت‌های حاضر در مسندهای رفیع تصمیم سازی وتصمیم‌گیری، شناخت و مراقبت صحیح از آن جایگاه، آگاهی و سنجیده بودن سخن و بررسی همه‌جانبه موضوعات در مشورت با متولیان و حرفه‌مندان مرتبط است.  منطبق بر قانون این امور، نخست بایستی در محافل علمی و کارشناسی نهادهای ذی­ربط  به بوته بحث و نقد درآید. نگرانی آن است که اظهار نظرهای غیرمتعارف به ویژه از کرسی‌های رسمی کشور، ممکن است توقعات و مطالبات غیرعلمی ایجاد نماید.

شورای عالی نظام پزشکی ضمن تحذیر از اظهارنظرهای شتابزده و فاقد توجیه علمی و کارشناسی، آمادگی خود را برای تبادل نظر فنی و آگاهانه به‌ منظور اتخاذ تصمیمات خردمندانه در جهت حفظ شأن و جایگاه پزشکی، حفظ سلامت مردم و نظام سلامت کشور اعلام می‌دارد و با اعتقاد به تضارب آراء و تعامل تمام نهادها، امیدوار است که این همکاری‌ها منجر به بهبود چشمگیر در ارائه خدمات شایسته به مردم و تقویت سیستم بهداشت و درمان کشور گردد.»

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز