تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

مالیات پزشکان ثابت ماند

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده که کلیه مراکز درمانی باید ۱۰ درصد از حق‌الزحمه پزشکان را به‌عنوان مالیات کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.
کد خبر: ۷۲۸۶۴

به گزارش معاصر، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ روز گذشته طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و متن کامل این بخش تحت عنوان سقف منابع عمومی دولت و مفروضات منابع و مصارف، امروز منتشر شد.

در تبصره شش این لایحه و بخش عوارض و مالیات آمده که کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند ۱۰ درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی که به‌موجب دریافت وجه صورت‌حساب‌های ارسالی به بیمه‌ها یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود، به‌عنوان مالیات علی‌الحساب کسر و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورت‌حساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

مالیات علی‌الحساب این بند شامل کلیه پرداخت‌هایی که به‌عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق قوانین بودجه سنواتی پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود، نخواهد بواد. حکم ماده (۱۹۹) قانون مالیات‌های مستقیم در اجرای این جزء جاری است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک موظف است فهرست کلیه مراکز به شرح فوق را تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.

گفتنی است که مالیات پزشکان برای سال جاری نیز ۱۰ درصد حق‌الزحمه آنها تعیین شده بود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز